Jak se vzdělává PPC specialista?

Každý, kdo se někdy zajímal o online marketing ví, že na internetu existuje spousta ne/kvalitního PPC vzdělání. Ať už to jsou zastaralé články, kurzy nebo špatné případové studie. Jak se orientovat v džungli PPC novinek a zůstat o krok před konkurencí?

Tip č. 1 – Vzdělávejte se pravidelně

To se mi to řekne, ale kde na to mám vzít čas? Já se například vzdělávám 2 hodiny každý všední den. Kde na to beru čas? Odpověď je jednoduchá 🙂 Jsem student VŠ a cestou do školy a ze školy toho stihnu opravdu hodně.

Co ale když pracujete a nemáte volný čas v MHD?

Pokud jezdíte do práce autem, můžete po cestě poslouchat PPC podcasty.

Zde najdete seznam nejposlouchanějších PPC podcastů.

Tip č. 2 – Čtěte novinky ze systémů

Jak často čtete oficiální novinky a blogy?

Je potřeba číst opravdu všechno? Upřímně není. Je důležité však být v obraze a vědět, že se něco chystá a kdy se to spustí.

Ze zahraničních newsletterů to může být PPC Hero, které nedávno psalo o PPC podcastech, slyšeli jste už o tom?

Další skvělý zahraniční weby jsou WordStreamSearch engine Journal.

Tip č. 3 – Odebírejte newslettery kolegů z oboru i mimo něj

Ano, odebírejte novinky a aktuality od vaší konkurence proč?

  1. Budete mít přehled o tom, co dělají.
  2. Obohatí vás to o novinky a různé pohledy.

Pokud hledáte přehled PPC novinek pro pokročilé, doporučuji se přihlásit k odběru PPC digestu agentury uLab.

Pro začátečníky doporučuji přečíst celý blog zaklik.cz nebo projít Google Ads akademií.

Sledujte certifikované trenéry Google. Většinou mají vlastní stránky a musí se pravidelně objevovat na konferencích.

Tip č. 4 – Přihlaste se k odběru na Youtube

Videa z přednášek a PPC campů jsou skvělým zdrojem nových informací. Pokud nemůžete být na živé akci, využijte alespoň záznamů.

Koho například odebírám?

A to myslím stačí, protože jak sami vidíte, pomalu to přechází od PPC k SEO.

Tip č. 5 – Navštěvujte živé akce

Setkání na živo a následný networking je skvělý pro všechny extroverty. My introverti se raději podíváme na živé online vysílání nebo webinář o PPC.

Na jaké akce se vyplatí chodit?

Řekl bych, že PPC camp je akce číslo 1. Je těžký se tam dostat a přijatí jsou jen ti, kteří mají vlastní přednášku.

Dále to jsou:

Tip č. 6 – Listujte prezentacemi

Nemohli jste navštívit živou akci? Zkuste dohledat záznamy nebo prezentace. Skvěle se proto hodí PPC slideshare nebo slideslive.cz.

Stačí když najdete nějakou zajímavou prezentaci, uložíte si odkaz a prozkoumáte autora. Díky tomu najdete další kvalitní zdroje, které publikoval.

Stejný postup lze aplikovat na vyhledávání kvalitních Youtube přednášek.

Moje nejoblíbenější prezentace / koho sledovat:

Máte nějakou další, která vás inspiruje a přináší hodnotu?

Tip č. 7 – Mastermind skupiny

Co to je mastermind skupina? To je skupina lidí, kteří si navzájem pomáhají svými radami. Většinou je nastaven časový harmonogram, kdy se všichni společně někde setkají ať už osobně nebo přes Skype a řeší své problémy.

Jak to probíhá? Mastermind probíhá tím stylem, že se určí jeden člověk, který chce zpětnou vazbu od ostatních a nastíní jim svůj problém. Jakmile svoji situaci popíše jednotlivci začínají dávat své rady a tipy, jak by se s tou situací vypořádali oni.

Chtěli byste se do nějaké mastermind skupiny přidat? Napište mi.

Jak si udržujete přehled a vzděláváte vy? Přispějte svým komentářem ke článku.

Nejnovější aktualizace:

Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů