Originální způsob linkbuildingu č. 27: Analýza klíčových slov

Linkbuilding má mnoho společného s „klasickým“ marketingem. Metody jako spolupráce s bloggery, oslovování dalších autorit z oboru nebo guest blogging jsou primárně zaměřeny na upoutání pozornosti čtenářů a návštěvníků. Zpětné odkazy jsou vlastně až takový bonus. Aby vaše sdělení mělo smysl, musíte oslovit cílovou skupinu. A jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je analýza klíčových slov.

Poznejte, co zajímá vaše návštěvníky

„Klíčovka“ je vnímána jako stavební kámen kvalitní optimalizace pro vyhledávače. Stejný účel má ale i v linkbuildingu. Když víte, co vaši zákazníci a návštěvníci hledají, můžete podle toho vytvořit účinnou kampaň.

Proč dělat analýzu klíčových slov?

Analýza neslouží pouze k tomu, abyste poznali, co a v jaké míře lidé hledají. Její správné provedení a interpretace vám dá celkový přehled o vašem oboru. Lépe pochopíte chování návštěvníků, konkurenčnost prostředí a další klíčové oblasti.

Rozhodují detaily

Pokud platí, že se základní investice do SEO vyplatí vždy, měli bychom se toho držet i u klíčovky. Někdy jsou rozdíly na první pohled nepatrné, ale ve výsledku mohou mít obrovský vliv.

Představte si, že připravujete e-shop se specifickým zbožím, například elektronikou. Pokud byste vytvořili pouze tabulku hledaných pojmů, zadělali byste si na problém. Jak byste měli získaná data správně uchopit a převést je do praxe? Máte se zaměřit pouze na jednotné číslo konkrétního produktu, protože je mnohem oblíbenější u zákazníků, nebo brát v potaz i množné číslo? Do jakých skupin rozdělit klíčová slova (výrobce, vlastnosti, určení podle pohlaví)? Které kategorie zvolit? Jak vytvořit architekturu stránek a na co dbát? Kvalitní analýza klíčových slov spolu s odborným přístupem dá na tyto otázky odpověď.

Radek Hojgr vytvořil video věnované tématice klíčových slov:

Hledanost je pouze jeden faktor

Cílem SEO je přivádět cílenou návštěvnost. Pozice ve vyhledávačích jsou pouhým prostředkem. Stejně tak nejde o to, jak moc jsou klíčová slova vyhledávaná, ale především o to, jak jsou pro vás vhodná.

Hledanost je jen jeden faktor. Získaná data musíme správně pochopit. Mezi další důležité informace patří:

  • Váš sortiment – relevance klíčových slov;
  • konkurence;
  • rozpočet;
  • aktuální stav stránek;
  • plány do budoucna.

Když nabízíte konkrétní finanční službu, nemá pro vás význam cílit na výraz „půjčky“. Ačkoli je tento pojem na první pohled lákavý (a vysoce konkurenční = drahý), neznamená to, že díky němu získáte spoustu nových zákazníků. I kdyby se vám podařilo dosáhnout předních pozic a přilákat návštěvníky, ti povětšinou budou mít zájem o něco jiného než o to, co nabízíte vy.

Jedná se tedy skutečně o analýzu klíčových slov. Nejde o pouhé vytvoření obecného přehledu hledanosti. Cílem je vybrat vhodné fráze pro váš byznys. Podle nich se vytvoří web a naplánuje propagace.

Analýza klíčových slov a linkbuilding

Data získaná z analýzy klíčových slov jsou základem při plánování strategie linkbuildingu. Soustřeďte se jak na obecná a vysoce hledaná klíčová slova, tak i na ty, která nejsou na první pohled tak atraktivní. Právě tyto fráze mají často vyšší konverzní poměr.

Když víte, které fráze jsou pro vás důležité, můžete se pustit do práce. Zajistěte správné provedení on-page faktorů (architektura stránek, kategorie, texty, url a další) a stejná data (klíčová slova) využijte i při propagaci.

Některé způsoby linkbuildingu vycházející z klíčovky:

  • Advertorialy;
  • mikrostránky;
  • guest blogging;
  • odkazy, které můžete přímo ovlivnit;
  • články pro blog nebo magazín;
  • PR články a tiskové zprávy;
  • další prvky obsahového marketingu.

Pro mě jako freelancera nabízejícího služby pro internetový marketing nemá význam ztrácet čas a pokoušet se dosáhnout předních pozic na výrazy jako SEO. Jednak jsou konkurenční a jednak mám díky provedené klíčovce přehled o oboru a klienty z vyhledávačů získávám na jiné, konkrétnější fráze. Ušetřím tím prostředky a navíc oslovím zákazníky, kteří už ví, co hledají.

Uvedu další příklad z praxe: kdysi jsme s klientem řešili propagaci jeho chovatelské stanice a e-shopu s potřebami pro chovatele. Cílit na výrazy jako chovatelstvípsi nebo kočky nemělo smysl (ačkoli jsou velmi oblíbené = hledané). Místo toho jsme pomocí dat z klíčovky našli nevyužité příležitosti a spustili síť mikrostránek věnovaných jednotlivým zvířatům. Výsledkem byly nejen přední pozice na vybrané klíčové fráze, ale především cílená návštěvnost a zajímavý konverzní poměr.

Ať žije longtail

Longtail je souhrnem méně vyhledávaných frází z vašeho oboru. Jednotlivé fráze nejsou tolik poptávané jako ty hlavní (boty vs. konkrétní model), ale v mnoha oblastech představují většinu ze všech hledaných výrazů. Výhodou longtailu je tedy menší konkurenčnost a často větší konverzní poměr.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů