Marketingem proti krizi

Moje zápisky z přednášek #marketingemprotikrizi.

Co mají všechny krize společné? Je to strach. Strach je

Černý a bílý vlk – indiánský příběh o bitvě, která probíhá v našem nitru.

Ta bitva je mezi dvěma vlky. Zlým a dobrým. Vnuk se se dědy zeptá, který vlk z nich vyhraje? Vyhraje ten, kterého krmíš.

Co dělat v krizi?

1. Obejděte své běžné zvyky a rutiny – začněte to dělat jinak!

2. Přitvrďte etiku
Teď se bude makat 10x víc. Žádné pauzičky na kafe a flákání a prodloužené přestávky.

3. Reorganizujte
Uvědomte si, že když děláte ty věci jinak, dohlédněte na to, aby ty procesy byly dokonalé.

4. Komunikujte
Dejte to lidem vědět. Jaké změny jste zavedli a co to pro zákazníka znamená?

Buď prospěšný a budeš úspěšný

Promotion.cz

Máte fitko? Zavolejte svým zákazníkům a podpořte je. Vymýšlejte jak můžete být prospěšní svým zákazníkům.

Rozvážíte jídlo? Odlište se, rukou tam bylo napsané „Děkujeme, dobrou chuť :)“. Kolik hodin jste strávili přemýšlením nad tím, abyste zákazníka potěšili?

Nebojte se zákazníkům nabídnout něco navíc.

Home office

Kdo má doma klid na práci, když má děti doma s distanční výukou? Vyměňte home office za hotel office. Zaplatí to třeba firma i s plnou penzí.

Převedení do onlinu

Můžete cvičit online, dělat lekce, vysílat živě.

Re-opening

Připravujte se na to, co budete dělat až otevřete.

„Bezpečné posilování imunity v saunovém světě SAUNIA“

Nepotřebujete vymalovat nebo něco vylepšit? Teď je ten správný čas se do toho pustit.

„Lepší chytře ukrást, než blbě vymyslet!“

Steve Jobs

Dívejte se na to co funguje a udělejte to taky!

Lék na koronakrizi

Startujte

svou představivost pomocí příběhů, které jsou všude kolem nás

Tvořte

když uvidíte příležitosti automaticky začněte tvořit

Komunikujte

ve chvíli kdy něco vytvoříte, začnete cítit potřebu komunikovat

Co si z dneška odnést?

  • Nekrmte toho černého vlka. Zabraňte tomu, aby vás zaplavila negativita.
  • Přitvrďte etiku – nesmíte to dělat jako dřív. Je státní svátek, co děláte?
  • Tvořte nové věci! Dejte si cíl a jděte za ním.
  • Komunikujte. Dejte svým zákazníkům o sobě vědět!

Co musím znát, abych mohl efektivně propagovat? O tom bude příští vysílání.

Kdo je můj zákazník?
Co?
Jak?

Připomeňte si pravidlo 80/20.

Otázky a odpovědi

Nějaké tipy pro bižuterii a šperky, když to teď zákazníci nepotřebují a přežijí bez toho?

Jak to udělat, abych jim mohl dovolit si koupit šperky? Udělejte si radost za svoji tvrdou práci.

Komunikujte v reklamách radost.

Co koupit manželce k Vánocům? Zamysli se nad tím, proč by si to nyní měli koupit?

Udělání si radost sám sobě nebo někomu jinému.

Cílení na chlapy, aby udělali radost své ženě. Cílení na ženy, aby si udělaly radost samy.

Nápad: Sbírka na krabičky s jídlem.
Kupte sestřičkám šperk za to jak se starají.

2. Základní otázky marktingu

KDE, KDO, CO, JAK a o tom bude dnešní vysílání.

Pragmatický marketing

Prodat více zboží, více lidem, za vyšší cenu, vícekrát.

Sergio Zyman
  • Kde – Kde jsou peníze?
  • Kdo – Kdo rozhoduje o penězích, kdo je můj zákazník?
  • Co – Co mu musím říct, aby je u mě utratil?
  • Jak – Jakým způsobem mu to efektivně sdělit bez ztráty informace?

Každá správně zodpovězená otázka 20% nárůst marže.

Petr Pištělák

Strategický zákazník, který mi přináší 80 % obratu. Cílem je hledání jim podobných.

Doporučení: Dobře si definujte svého strategického zákazníka (20/80) a nabídněte mu produkt, který se nejlépe prodává nebo má největší potenciál.

Proč lidé kupují to, co kupují?

Nejnižší cena
70 % sleva
Benefit

Benefit je očekáváná hodnota pro zákazníka

Chceš-li, aby se reklama líbila, dej do ní štěňátka. Pokud ale chceš, aby fungovala, musíš do ní dát jasný benefit.

Arjen Melis

Funkční benefit

  • Nejlépe vypere
  • Maximálně osvěží
  • Nemusím chodit do banky
  • Nejbezpečnější
  • Nejnižší spotřeba
  • Nejdelší výdrž

Doporučení: Najděte pro svou značku klíčové relevantní funkční benefity. Pokud možno superiorní (jsem nejlepší v tom a tom).

Asociační benefity

Působí na naše emoce.

  • Koupí produktu se zákazník stává součástí světa značky.
  • Lidé věří, že jejich život se značkou XY bude lepší.

Výjimečnost a prestiž – nekoupili jste si kabelku, ale prestiž.
Touha vítězit. Running is a gift. Nike+
Svoboda a nezávislost. Harley Davidson
Svět opravdových chlapů. Mallboro

Dejte svým produktům příběh. Emoce prodávají.

Doporučení: Nejlépe vždy funguje kombinace funkčních a asociačních benefitů. Dejte zákazníkům důvod u uvěření. Asociační benefity nás svádí ke koupi a funkční nákup ospravedlňují.

Kupujeme si vždy image. Další argumenty jsou už jen potravou pro náš rozum.

Otto Bohuš

Reason to believe (Důvod k uvěření)

Čerstvé pečivo – doplňujeme regál každé 2 hodiny.
Nejbezpečnější vůz – 16 airbagů, crash testy.

Doporučení: Nemusím o sobě říkat, že je se mnou legrace. Stačí když řeknu vtip a všichni se smějí. Vždy se snažte dát zákazníkům důvod k uvěření.

Jak – co můžete denně vidět a slyšet v reklamě…

Příliš mnoho cílů. Méně je více. Zaměřte se na jedno sdělení.

Komunikujte ideálně jednu dobře zvolenou informaci.

Tichá pošta

Jak se ztrácí informace.

Doporučení: Vyberte vždy 1 klíčovou informaci, kterou chcete zákazníkům sdělit, a dejte jí maximální pozornost. Zvýšíte tak šanci, že informaci skutečně předáte.

Mluvte jazykem zákazníků. Uvědomte si, že lidé nerozumí vašemu oboru zdaleka tak, jako vy.

Mluvte jednoduše a srozumitelně. Řekněte, co máte a proč by si to lidé měli koupit.

Shrnutí 2. dne:

  • Reklama je investice – přistupujte k ní pragmaticky
  • Poznejte svého zákazníka – jen tak budete vědět, co mu nabídnout
  • Ne všichni zákazníci mají stejnou hodnotu (20/80)
  • Pracujte s benefity – dávat slevu není marketing
  • Komunikujte srozumitelně – zákazníci nemají chuť luštit vaši reklamu
  • Ale hlavně, dejte o sobě vědět – neznám, nekoupím.

5/5 - (1 vote)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů