Moje zápisky z přednášek #marketingemprotikrizi.
Co mají všechny krize společné? Je to strach. Strach je
Černý a bílý vlk – indiánský příběh o bitvě, která probíhá v našem nitru.
Ta bitva je mezi dvěma vlky. Zlým a dobrým. Vnuk se se dědy zeptá, který vlk z nich vyhraje? Vyhraje ten, kterého krmíš.
1. Obejděte své běžné zvyky a rutiny – začněte to dělat jinak!
2. Přitvrďte etiku
Teď se bude makat 10x víc. Žádné pauzičky na kafe a flákání a prodloužené přestávky.
3. Reorganizujte
Uvědomte si, že když děláte ty věci jinak, dohlédněte na to, aby ty procesy byly dokonalé.
4. Komunikujte
Dejte to lidem vědět. Jaké změny jste zavedli a co to pro zákazníka znamená?
Buď prospěšný a budeš úspěšný
Promotion.cz
Máte fitko? Zavolejte svým zákazníkům a podpořte je. Vymýšlejte jak můžete být prospěšní svým zákazníkům.
Rozvážíte jídlo? Odlište se, rukou tam bylo napsané „Děkujeme, dobrou chuť :)“. Kolik hodin jste strávili přemýšlením nad tím, abyste zákazníka potěšili?
Nebojte se zákazníkům nabídnout něco navíc.
Kdo má doma klid na práci, když má děti doma s distanční výukou? Vyměňte home office za hotel office. Zaplatí to třeba firma i s plnou penzí.
Můžete cvičit online, dělat lekce, vysílat živě.
Připravujte se na to, co budete dělat až otevřete.
„Bezpečné posilování imunity v saunovém světě SAUNIA“
Nepotřebujete vymalovat nebo něco vylepšit? Teď je ten správný čas se do toho pustit.
„Lepší chytře ukrást, než blbě vymyslet!“
Steve Jobs
Dívejte se na to co funguje a udělejte to taky!
svou představivost pomocí příběhů, které jsou všude kolem nás
když uvidíte příležitosti automaticky začněte tvořit
ve chvíli kdy něco vytvoříte, začnete cítit potřebu komunikovat
Co musím znát, abych mohl efektivně propagovat? O tom bude příští vysílání.
Kdo je můj zákazník?
Co?
Jak?
Připomeňte si pravidlo 80/20.
Nějaké tipy pro bižuterii a šperky, když to teď zákazníci nepotřebují a přežijí bez toho?
Jak to udělat, abych jim mohl dovolit si koupit šperky? Udělejte si radost za svoji tvrdou práci.
Komunikujte v reklamách radost.
Co koupit manželce k Vánocům? Zamysli se nad tím, proč by si to nyní měli koupit?
Udělání si radost sám sobě nebo někomu jinému.
Cílení na chlapy, aby udělali radost své ženě. Cílení na ženy, aby si udělaly radost samy.
Nápad: Sbírka na krabičky s jídlem.
Kupte sestřičkám šperk za to jak se starají.
KDE, KDO, CO, JAK a o tom bude dnešní vysílání.
Prodat více zboží, více lidem, za vyšší cenu, vícekrát.
Sergio Zyman
Každá správně zodpovězená otázka 20% nárůst marže.
Petr Pištělák
Strategický zákazník, který mi přináší 80 % obratu. Cílem je hledání jim podobných.
Doporučení: Dobře si definujte svého strategického zákazníka (20/80) a nabídněte mu produkt, který se nejlépe prodává nebo má největší potenciál.
Nejnižší cena
70 % sleva
Benefit
Benefit je očekáváná hodnota pro zákazníka
Chceš-li, aby se reklama líbila, dej do ní štěňátka. Pokud ale chceš, aby fungovala, musíš do ní dát jasný benefit.
Arjen Melis
Doporučení: Najděte pro svou značku klíčové relevantní funkční benefity. Pokud možno superiorní (jsem nejlepší v tom a tom).
Působí na naše emoce.
Výjimečnost a prestiž – nekoupili jste si kabelku, ale prestiž.
Touha vítězit. Running is a gift. Nike+
Svoboda a nezávislost. Harley Davidson
Svět opravdových chlapů. Mallboro
Dejte svým produktům příběh. Emoce prodávají.
Doporučení: Nejlépe vždy funguje kombinace funkčních a asociačních benefitů. Dejte zákazníkům důvod u uvěření. Asociační benefity nás svádí ke koupi a funkční nákup ospravedlňují.
Kupujeme si vždy image. Další argumenty jsou už jen potravou pro náš rozum.
Otto Bohuš
Čerstvé pečivo – doplňujeme regál každé 2 hodiny.
Nejbezpečnější vůz – 16 airbagů, crash testy.
Doporučení: Nemusím o sobě říkat, že je se mnou legrace. Stačí když řeknu vtip a všichni se smějí. Vždy se snažte dát zákazníkům důvod k uvěření.
Příliš mnoho cílů. Méně je více. Zaměřte se na jedno sdělení.
Komunikujte ideálně jednu dobře zvolenou informaci.
Jak se ztrácí informace.
Doporučení: Vyberte vždy 1 klíčovou informaci, kterou chcete zákazníkům sdělit, a dejte jí maximální pozornost. Zvýšíte tak šanci, že informaci skutečně předáte.
Mluvte jazykem zákazníků. Uvědomte si, že lidé nerozumí vašemu oboru zdaleka tak, jako vy.
Mluvte jednoduše a srozumitelně. Řekněte, co máte a proč by si to lidé měli koupit.