Cílem linkbuildingu je získat zpětné odkazy. Posuzovat však účinnost kampaně pouze podle nich není optimální volba. Rozhodují jiné faktory.
Jak měřit linkbuiding? To je dost ošemetná otázka. Neexistuje jen jedna univerzální metrika – ono totiž nejde jen o odkazy. Ty jsou vlastně až na posledním místě.
Dobrá propagace je běh na dlouhou trať. Nezbytné je průběžné nacházení nových odkazových příležitostí, sledování trendů a konkurence nebo budování vztahů.
Typickou ukázkou jsou virální kampaně. Povedenou kampaní sice získáte méně backlinků než při objednání služby Udělám 50 000+ zpětných odkazů!!! 2+1 ZDARMA! Jen za 150Kč, takové odkazy však budou kvalitnější a přivedou vám reálné návštěvníky. Navíc jde o celkový výsledek, pro který je primární sdílení obsahu mezi uživateli. Možná tedy už tušíte, kam tím směřuji.
Když provozujete e-shop s módou, je pro vás cennější recenze zboží a doporučení od uznávaného bloggera než 100 backlinků z „PR článků“ za stejnou cenu.
Vhodným linkbuildingem získáte cílené návštěvníky a dostanete se do povědomí zákazníků. Méně je někdy mnohem více. Větší množství odkazů z kvalitního příspěvku by naopak bylo na škodu.
Často se setkávám s poptávkami vázanými na počet odkazů. Chápu to. Je to pohodlné. Klienti a agentury berou odkazy čistě jako způsob, jak vylepšit pozice a oblbnout vyhledávače. Z hlediska účinného marketingového mixu jde ale o zcela nevhodný přístup.
Nabízí vám agentura nebo freelancer přesný počet zpětných odkazů? Ten, kdo má mít na starost propagaci vašeho webu, se nezajímá o vaši nabídku, cílovou skupinu nebo konkurenci a chce vše řešit silou? Najděte si někoho jiného.
Zvláště na Seznamu se vyplatí jít silou a „umlátit“ ho bezcennými odkazy. Jenže i Seznam jde dopředu. O Googlu nemusím mluvit – jeho neustálý boj s nevhodnými praktikami v podobě nových algoritmů a zpřísňování pravidel je dost jasný.
Odpovědná agentura nebo freelancer vám nenabídne polovičaté služby. Bohužel pochybných nabídek je všude plno. A pro klienty, kteří se musí věnovat svému vlastnímu podnikání, je zvlášť těžké se v nich orientovat. Vždyť je nabízejí i známé ikony.
Pokud hledáte někoho, kdo bude mít na starost propagaci vašeho webu, trvejte na komplexním přístupu. Najít spolehlivého partnera je sice časově náročné, na druhou stranu ztratíte méně času, než kdybyste se později museli vypořádávat s penalizací od vyhledávačů.
Honba za co největším počtem backlinků má podobný efekt, jako když přidáte web do systému Websurf. Sice vyženete statistiky návštěvnosti do astrálu, ale užitek bude nulový.
Poslední trendy ve vyhledávání jsou jasné. Vyhledávače se snaží posuzovat stránky z pohledu svých uživatelů. A daří se jim to. Staré „linkbuildingové“ metody ztrácejí na efektivitě a nahrazuje je kvalitní marketing. Buďte v souladu s těmito změnami.
Aktivity zaměřené na propagaci stránek vnímejte z hlediska marketingu. Zodpovězte základní otázky: přivádějí odkazy cílené návštěvníky? Zvyšuje se zisk? Našli jste nové partnery a možnosti, jak získat kvalitní backlinky? Je to práce navíc, ale vyplatí se. A do budoucna je nezbytná.
Při propagaci ať už vlastními silami nebo při využití služeb někoho jiného se od začátku do konce zajímejte o cílovou skupinu. Procházejí vaši zákazníci bezvýznamné katalogy? Mají potřebu číst tuny zbytečného textu na „PR webech“? Hledají billboardy v lese? Nebo naopak očekávají novinky z oboru a zajímavý obsah, který budou sdílet? Nabídněte jim tedy to, co skutečně hledají.