Google pokračuje v úpravách algoritmů, což snižuje efektivitu dříve používaných metod vytváření zpětných odkazů. V souvislosti s tím se začalo mluvit o tom, že linkbuilding jako takový ztrácí smysl. Jsem opačného názoru – smysl pozbývají umělé metody získávání backlinků. Aby web dosáhl úspěchu (nejen) ve vyhledávačích, stačí se zaměřit na kvalitní linkbuilding. Podívejte se na některé ukázky vhodného získávání linků a obecné shrnutí toho, jak se bude vyvíjet budování odkazového profilu.
Trend, který právě nastupuje, je prospěšný. SEO je velmi rychle měnící se obor, co fungovalo před rokem, může dnes mít i negativní dopad. Zatímco registraci do katalogů a publikaci PR článků ve velkém si dokázal objednat každý, pozornost se postupně začala obracet jinam. K přivedení cílených návštěvníků a získání hodnotných zpětných odkazů jsou nutné „kreativnější“ metody.
Zběsilé získávání odkazů nahradil kvalitní obsah, který sdílí uživatelé a návštěvníci.
Google Webmaster spustil novou sérii videí, kde boří SEO mýty. Doporučuji sledovat.
Účinný linkbuilding přestal mít statut externí metody. Naopak stále víc ovlivňuje obsah webu. Dříve známé způsoby vytváření zpětných odkazů sice úplně neztratily efekt, ale pro vystoupení z průměru to chce něco jiného. Dopředu se dostanou ti, co se zaměří na kvalitní linkbuilding a linkbaiting.
Stále větší roli má přínosný, originální nebo zajímavý obsah. Právě ten je základem pro získání zpětných odkazů a následně i nových zákazníků a pravidelných návštěvníků. Linkbaiting odlišuje lepší web od toho horšího. Metod obsahového marketingu je celá řada, některé z nich najdete v seriálu linkbuilding prakticky, ty další a nejznámější zde uvedu.
Nová modla linkbaitingu. Infografika umožňuje „vtěsnat“ obsah běžného článku do jednoho obrázku. Nejen proto ji oceňují uživatelé internetu, kteří mají neustále pocit, že jsou ve spěchu. Originální infografikou si snadno získáte pozornost i odkazy.
O tom jak spojit linkbuilding a infografiku pojednávají příspěvky na SEOmoz.org a textlinkbrokers.com. Vytvoření kvalitní grafiky ovšem není jen tak. Příklady toho, kdy se infografika nesetká s úspěchem, najdete v článku na searchengineland.com.
V dalším článku na searchengineland.com je také zmíněna jiná možnost linkbuildingu s infografikou: nabídněte sdílení vámi vytvořené infografiky za uvedení odkazu.
Publikací článků na cizích a známějších webech posiluje jméno v komunitě. Tato metoda je výhodná pro obě strany. Autor příspěvku se zviditelní, majitel webu zdarma získá kvalitní obsah.
Klasická výměna odkazů ztrácí účinek. Místo ní je výhodnější se zaměřit na skutečné partnerství, které bude prospěšné pro weby i jejich návštěvníky.
Příkladem úspěšné spolupráce je magazín CELOSTNIMEDICINA.CZ, jenž podporuje mateřské e-shopy.
Mít na webu takový obsah, který je atraktivní pro běžné návštěvníky, je velké plus. Důležité budou související faktory, jako je například různá verze anchor textů, které se u přirozeně vzniklých odkazů mění. Pro návštěvnost webu mohou být rozhodující také kocitace.
Způsobů, jak přilákat odkazy je mnoho. Nemusí se jednat jen o „kvalitní obsah“. Stejně dobře poslouží kontroverze, kritika apod. Záleží, jakou cestou se člověk chce vydat a jaká je jeho cílová skupina návštěvníků.
Nemá cenu se dále – alespoň ve velkém – věnovat metodám linkbuildingu, které zaznamenávají snižující se účinek a v některých případech znamenají i penalizaci. Každý web je jiný a hodí se pro něj něco jiného, obecně ale jde o smysluplnou propagaci. Své peníze a čas investujte do kvalitního linkbuildingu.
Pozorujete změny ve vyhledávačích a měnící se trendy? Vyzkoušeli jste některý z výše uvedených postupů – jaká je podle vás budoucnost linkbuildingu a SEO obecně?