Už jsme si ukázali, jak vaše reklamy fungují- jak zjistíme, že tyto kliknutí na reklamu se změní v zisky? Zde zjistíme, jak nastavit sledování konverzí, abyste měřili tato kliknutí a zjistili, jestli zákazníci podniknou akce ve které doufáte.
Věci, které je třeba zvážit při zahájení sledování konverzí
Jak nastavit sledování konverzí na vašem webu pomocí služby AdWords Google Ads

Jako první, zde máme Sharlu – online prodejce kravských přátelských fotbalových míčů.

Nakonec se setkáte s Farrah – tvůrkyní mobilní aplikace s jógou.

Dále máme Larryho – obchodníka, který telefonuje s terapeuty a klienty.
Z následujících ikon poznáte, že každý z nich má jinou agendu – můžete buď sledovat aktivitu na webu, kliknutí na telefon nebo dokonce stahování aplikací. Každá konverze, kterou chcete sledovat, má jiný proces nastavení. Prvním krokem při nastavení sledování konverzí je výběr zdroje konverze nebo konverze. Podívejme se na čtyři klíčové zdroje.
Zdroj konverze: webová stránka
Co sledujete?
Dokončené akce zákazníků na vašich webových stránkách
Příklady:
Nákup, registrace bulletinu, kliknutí na tlačítko
Zdroj konverzí: Aplikace
Co sledujete?
Dokončené akce zákazníků v aplikaci
Příklady:
Instalace aplikace, dokončená akce v aplikaci, například nákup
Zdroj konverze: Telefon
Co sledujete?
Zákaznické hovory
Příklady:
Volání vygenerovaná z vašeho čísla v reklamách, na vašem webu nebo kliknutí na mobilní web
Zdroj konverzí: importy
Co sledujete?
Když kliknutí na reklamu vede k konverzi ve světě offline
Příklady:
Kliknutí na reklamu, které vede k prodeji ve vaší kanceláři nebo telefonicky
Nezapomeňte, že před nastavením sledování konverzí jakéhokoli druhu musíte nejprve zjistit, který zdroj chcete sledovat. Někdy je výběr jednodušší – například „stažení aplikace“, pokud chcete sledovat aktivitu aplikací. Ale co telefonní hovory, které vedly k nákupu na webových stránkách? Vždy zjistěte, jakou aktivitu chcete sledovat.
Každý z našeho týmu nadšenců má otázku, který zdroj konverzí zvolit. Uvidíme, jak dobře zvládnete identifikaci zdroje konverze!

Kolik kliknutí na můj fotbalový míč vede ke skutečnému nákupu na mých webových stránkách?

Jak dobře moje kampaň vede ke stažení nejnovější aplikace pro cvičení?

Které mobilní reklamy povzbuzují lidi kontaktovat naší telefonní linku?
Toto nastavení zahrnuje čtyři klíčové kroky. Prohlédněte si níže uvedené korky a pak si je ukážeme v praxi.
Osobní tip 🙂 K určení správnému fungování konverzního kódu na webu můžete využít doplněk prohlížeče Tag assistant, který Vám velmi usnadní identifikaci problémů a pomůže Vám správně nastavit měřicí kód.
V tomto případě je vaše značka útržkem kódu, který jste vygenerovali na základě všech informací, které jste dříve nastavili. Podívejte se zde na vaši „značku pro nákupy míčů na fotbal“ – to, co budete potřebovat, abyste je mohli vložit na své webové stránky.
K dispozici jsou tři možnosti pro získání značky:
Používáte-li správce značek, můžete použít informace o konverzích poskytnuté k instalaci značky nebo
Tag můžete stáhnout do počítače, nebo
Odeslání e-mailu – lepší volbu, pokud máte webového programátora, který provede změny HTML na vašem webu.
Zvolte možnost stahování, protože to uděláte sami a klikněte na NEXT.
Tímto kód uložíte do počítače. Budete ji muset zkopírovat a připravit se na další krok.
Otevřete HTML stránku na kterou se vaši zákazníci dostanou poté, co dokončí konverzní akci.
Toto je často stránka Děkujeme za objednávku.
Získejte kód, který jste si dříve stáhli, a zkopírujte jej.
Přejděte do oblasti kódu HTML mezi značkami těla (<body> </ body>) na stránce.
Klepnutím na tlačítko vložte kód značky do své stránky.
Nakonec uložte změny do své webové stránky a to je vše.
Potřebujeme zkontrolovat stav konverze, kterou jste právě přidali. Chcete-li tak učinit, budete se chtít podívat na stránku Konverze. Jakmile se přihlásíte do účtu AdWords Google Ads, klikněte na ikonu se třemi tečkami a pod položkou „MĚŘENÍ“ zvolte Konverze
Zde je tabulka konverzí, místo, kde můžete vidět všechny konverze, které jste nastavili, zkontrolovat stavy, uvidíte, jak fungují, a případně odstraňovat potíže!
V tomto případě chceme zkontrolovat konverzi, kterou jsme právě nastavili, „Nakupování míče“. Protože jsme právě nainstalovali značku a aktivace trvá několik hodin, je „Neověřeno“ aktuální stav.
Další vysvětlení stavu naleznete na stránce „Zkontrolujte značku měření konverzí“ na konci tohoto kurzu.
Jakmile jsou tyto konverze aktivní, můžete se podívat na údaje o výkonu, abyste zjistili, co se děje.
Další informace o interpretaci údajů o výkonu naleznete v části „Porozumět údajům o měření konverzí“ níže.
Pokud jde o to, jak dobře vaše reklamy měří vaše konverze, je to způsob, jakým je možné nastavit sledování konverzí AdWords Google Ads. S údaji o konverzích v ruce můžete být dobře informováni o tom, co funguje a co ne, takže můžete provést takové úpravy – kreativitu, nabízení nebo dokonce cílení -, které vylepšují návratnost investic do kampaně.