Zákazníci začnou vyhledávat pomocí klíčových slov okamžité, kdykoli se chtějí něco naučit, najít, udělat nebo koupit. Tento díl vám vysvětlí, jak vás klíčová slova dokáží spojit s těmito zákazníky a jak vytvořit výdělečnou kampaň pomocí generátoru klíčových slov.
Který ze 3 způsobů komunikace k zákazníkovi je nejefektivnější?
Vyvinete cestovní aplikaci, ale je pravděpodobné, že získáte kliknutí na reklamy pomocí klíčových slov souvisejících s potřebami uživatelů Né díky aplikaci samotné.
Ano! To je přemýšlení z pohledu zákazníka. Zákazník se nachází přesně ve fázi těsně před nákupem!
Způsob, kudy se můžete vydat! Jedná se o další specifickou frázi napsanou podle potřeb zákazníka.
Vaši zákazníci jsou již v moři internetu. Trikem je, aby vás našli. Zde přicházejí na řadu klíčová slova. Klíčová slova jsou slova nebo fráze, která pomáhají určit, kde a kdy se reklama může objevit. Vytváření důkladného seznamu klíčových slov vám pomůže oslovit pouze ty osoby, které se pravděpodobně stanou vašimi zákazníky.
Vytváření seznamu klíčových slov:
Výběr správného seznamu klíčových slov pro vaši kampaň vám pomůže zobrazit vaše reklamy správným zákazníkům. Vaše klíčová slova by měla odpovídat podmínkám, které by potenciální zákazníci používali při hledání vašich produktů nebo služeb. Zde je sedm tipů pro vytvoření úspěšného seznamu klíčových slov:
Zde jsou největší zdroje, které byste měli při rozhodování o nalezení nových klíčových slov zvážit:
Vaše webové stránky: Najděte jakékoli mezery mezi obsahem vašeho webu a seznamem klíčových slov.
Vaše produkty: Ujistěte se, že v účtu máte klíčová slova pro produkt. Když je vaše publikum v závěru nákupního cyklu, budou hledat konkrétní produkt nebo službu. Pokud jste prodejcem, mohou se věci jako názvy produktů a modely pro klíčová slova s vysokou výkonností skvěle hodit.
Vaše značka: Nezapomeňte také na hodnotu brandových výrazů. Pokud se zabýváte několika produkty, přidejte klíčová slova, která jsou kombinací vaší značky a produktů s vysokým objemem hledanosti.
Uspořádání klíčových slov do dobře definovaných seskupení často usnadňuje správu a údržbu účtu. Skupiny klíčových slov můžete seskupovat podle cílů výkonu, jako jsou náklady na akvizici, marži nebo ziskovost. Případně můžete chtít klíčová slova seskupovat podle obchodní struktury, jako je například produktová řada, značka nebo země.
Příklad: Pokud vlastníte obchod s obuví, můžete vytvořit dvě reklamní sestavy: jednu pro běžecké boty a jednu pro večerní boty. Vaše reklamní sestava na běžecké boty by mohla obsahovat reklamy s klíčovými slovy, jako jsou „běžecké boty“ a „běhání tenisky“. Vaše reklamní sestava pro večerní boty by mohla obsahovat klíčová slova jako „večerní obuv“ a „obuv na ples“. Potenciální zákazníci tak mohou vidět vaši reklamu o večerní obuvi, když hledají „večerní boty“ – ne když vyhledávají „běžecké boty“.
Chcete-li cílit na zákazníky, kteří mohou mít zájem o určitý produkt, vyberte konkrétnější klíčová slova, která přímo souvisejí s tématem reklamy. Použití konkrétnějších klíčových slov by znamenalo, že se vaše reklama zobrazuje pouze u výrazů, které se vztahují na vaši firmu. Mějte na paměti, že pokud jsou klíčová slova příliš specifická, možná nebudete moci oslovit tolik lidí, kolik byste chtěli.
Příklad: Pokud prodáváte atletickou obuv pro muže, můžete zvolit konkrétní klíčová slova, jako jsou „pánské basketbalové boty“, typ boty, kterou nabízíte. Tímto způsobem se například reklama může zobrazovat, když někdo vyhledá tyto boty nebo navštíví webovou stránku o basketbalu.
Vyberte obecnější klíčová slova, pokud chcete oslovit co nejvíce lidí. Nezapomeňte, že při přidávání velmi obecných klíčových slov může být obtížné oslovit potenciální zákazníky, protože se vaše reklama může objevit u vyhledávání, která nejsou vždy spojena s vaší firmou. Také obecnější klíčová slova mohou být konkurenceschopnější a mohou vyžadovat vyšší částky nabídek.
Příklad: Pokud jste velký obchod s botami, můžete si vybrat obecné klíčové slovo jako „boty“. Tímto způsobem se například reklama může zobrazovat, když někdo vyhledá širokou škálu bot nebo navštíví webové stránky o módě.
Osobně, takto obecné cílení nedoporučuji. Ve velké většině příkladů výkon těchto příliš obecných slov je spíše mizivý a je to černá díra na peníze, které by šly využít efektivněji.
Vylučující klíčová slova zabraňují zobrazování vaší reklamy ve vyhledávacích dotazech, které používají výrazy, které nejsou pro váš produkt nebo službu relevantní. Přidání vylučujících klíčových slov vám může pomoci snížit náklady a zacílit vaši reklamu pouze na hledané vyhledávací termíny.
Příklad: Pokud prodáváte atletickou obuv pro muže, ale neprodáváte boty na fotbal, můžete přidat jako „vylučující“ klíčové slovo fotbal.
Google doporučuje 5 až 20 klíčových slov pro každou reklamní sestavu, ačkoli můžete mít v reklamní sestavě více než 20 klíčových slov. Pamatujte, že každá reklamní sestava by měla obsahovat klíčová slova, která se přímo vztahují k tématu této skupiny. Vaše klíčová slova budou automaticky odpovídat variantům, jako jsou případné nesprávné nebo pluralitní verze. Takže je nemusíte přidávat.
Příklad: Pokud vaše reklamní sestava obsahovala klíčové slovo „tenisová obuv“ s volnou shodou, reklama by se mohla zobrazovat, když někdo hledá toto klíčové slovo nebo jakoukoli změnu klíčového slova, jako například „koupit tenisky“, „běžecké boty“ nebo „tenisové tenisky“.
V reklamní síti Google klíčová slova umožňují, aby se vaše reklamy zobrazovaly na relevantních webech nebo v aplikacích. Vyberte klíčová slova, která jsou navzájem propojena a která souvisejí s obsahem, který vaše zákazníci procházejí. V případě aplikací může služba AdWords Google Ads rozšířit rozsah vašich klíčových slov tak, aby odpovídaly vašim reklamám s relevantnějšími hledanými výrazy.
Příklad: Představte si, že vytvoříte seznam klíčových slov obsahující výrazy vztahující se k obuvi. Webové stránky o botách budou zaměřeny na klíčová slova ve vašem seznamu. Můžete také vyloučit výrazy „lyže“ a „snowboard“, abyste zabránili zobrazování reklam na stránkách o zimních sportů.
Víte, že správná klíčová slova mohou mít velký vliv na cílení, ale jak zjistíte efektivní klíčová slova? Pojďme následovat Marlu, online prodejce dětských obuvi, které nejsou cizí boty – nebo klíčová slova – když prochází procesem vytváření seznamu klíčových slov. Přitom obsahuje několik tipů pro výběr správných klíčových slov – tipy, které se vyplatí při získávání zákazníků a zlepšování výsledků v její další kampani ve vyhledávací síti!
Zpočátku Marla chtěla co nejvíce zákazníků dostat do svého online obchodu s obuví. Takže její počáteční kampaň používala velmi obecná klíčová slova jako „boty“ a „tenisky“. Tato strategie fungovala dobře, aby podpořila spoustu kliknutí, ale na prodejních frontách nebyla čísla tak vysoká.
Takže při přemýšlení o tom, jak přistupovat k aktualizaci klíčových slov, Marla používá první tip: Mysli jako zákazník!
Tímto způsobem se snaží představit, co mohou hledat její zákazníci, a vytváří seznamy všech kategorií bot, které prodává – věci jako atletická obuv pro kluky, obuv pro dívky, atd.
Pak si přemýšlí o konkrétních vyhledávacích slovech pro každou kategorii. Takže pro kategorii atletických obuvi pro chlapce by mohla například uvést „běžecké boty“, „basketbalové boty“ a „kopačky“. Nyní má seznam klíčových slov, která jsou specifická pro vyhledávání, které mohou lidé, kteří hledají boty, jako jsou ty, které skutečně prodává.
Nyní je na řadě tip # 2: uspořádat klíčová slova podle tématu. To znamená, že tento tip je o krok dále tím, že vytvoříte reklamní sestavu kolem témat klíčových slov pro různé druhy obuvi, které prodává.
Jedna kampaň, s níž přichází, je kolem širokého tématu atletické obuvi chlapců. Zde vytváří různé reklamy a klíčová slova – věci jako „basketbalové boty“, „kopačky“ a „běžecké boty“. Nyní je tato kampaň zaměřena na správného zákazníka a zároveň je organizována!
A pro další nápad, tip # 3. V tomto případě je čas být konkrétní. Chcete-li podpořit prodej, rozhodne se přetvořit stávající klíčová slova pro tuto reklamní sestavu s těmi, která jsou konkrétně zaměřena na tuto propagaci.
Místo obecných pojmů, jako je „basketbal“ nebo „sport“, aktualizuje se specifickými klíčovými slovy – například „basketbalové boty se slevou pro chlapce“ a „košile pro basketbalové boty“.
Ví, že je to jen začátek úplnějšího seznamu – úspěšní inzerenti vybírají mezi pěti a 20 klíčovými slovy v reklamní sestavě!
Chcete-li zlepšit viditelnost pravděpodobných zákazníků ještě více, Marla uplatní tip # 4: použijte vylučující klíčová slova. To zajišťuje, aby se její reklamy nezobrazovaly špatným lidem. Vzhledem k tomu, že prodává pouze dětské boty, do seznamu negativních klíčových slov přidává věci jako „Ženy“ a „Pánské“, aby se ujistila, že nezaplatí za kliknutí na produkt, který neprodává.
A v tomto okamžiku je Marla až 15 klíčových slov, takže snadno sleduje tip # 5 o tom, že má 5 až 20 klíčových slov v reklamní sestavě.
Nyní, když víte trochu víc o klíčových slovech, pojďme se vrátit k vaší cestovní aplikaci. Která z následujících možností byste v reklamní sestavě použili jako vylučující klíčová slova pro podporu propadnutí zlevněných letů do Evropy?
Vyberte vše, co platí: a) Lety do Dublinu, b) Rozvrhy vlakových spojů, c) Asijské plavby, d) Levný let do Londýna
Výsledek: c), b)
Při vytváření klíčových slov nezapomeňte přemýšlet jako vaši zákazníci, organizovat slova podle tématu a být specifický nebo široký v závislosti na vašich cílech.
Chcete-li se o nich dozvědět více, podívejte se na článek centra nápovědy níže:
Přidejte, upravte nebo odstraňte klíčová slova