Vaše reklama soutěží s jinými reklamami pokaždé, když je možnost, aby se zobrazila – a vítězem není jen ta s nejvyšší nabídkou.
Reklamní aukce společnosti Google pomáhají nejužitečnějším reklamám.
Tento článek vysvětluje, jak získat lepší umístění reklamy tím, že bude vaše reklama užitečnější pro vaše zákazníky. Díky tomu budete za PPC reklamu platit méně a získáte více návštěvníků a objednávek.
Snažíte se spolupracovníkovi vysvětlit, jak funguje služba AdWords Google Ads a zeptá se vás: Co určuje to, jestli se reklama zobrazí nahoře nebo na páté pozici?
To je spousta faktorů, co?
Cena za proklik, povolené formáty reklam, očekávaná míra prokliku reklamy (CTR), relevance reklamy a nakonec zkušenost se vstupní stránkou, když uživatelé kliknou na vaši reklamu – to vše má vliv na pozici vaší reklamy.
Abyste pochopili jejich vliv, podíváme se na aukční AdWords Google Ads – systém, který je zodpovědný za zohlednění všech těchto faktorů a nakonec rozhodne o pozici reklamy a dokonce o tom, zda se vůbec zobrazí.
Aukce AdWords Google Ads je proces, který se děje při každém vyhledávání Google. Rozhodne o tom, které reklamy se budou zobrazovat pro toto konkrétní vyhledávání, kde budou tyto reklamy na stránce zobrazovat a kolik inzerent (to jste vy!) zaplatíte za toto umístění.
Podívejme se na dražbu Google Ads která probíhá ve vyhledávání uživatelů.
Pokaždé, když se provádí vyhledávání, je aukce AdWords Google Ads připravena – rozhodnout se, zda má zobrazit reklamy, a pokud ano, jak je umístit.
Takže si představte, že někdo zadá do vyhledávacího pole „cool boys sneakers„. Co dělá reklamní AdWords Google Ads aukce nyní?
Podívejme se, co dělá ve třech krocích.
Krok 1: Prohledá síť a vyhledá relevantní reklamy
Systém AdWords Google Ads vyhledává všechny reklamy, jejichž klíčová slova odpovídají tomuto vyhledávání.
Krok 2: Postupují pouze způsobilé reklamy
Z těchto reklam systém ignoruje ty, které nejsou způsobilé, jako jsou reklamy, které cílí na jinou zemi nebo jsou zamítnuty.
Krok 3: Zobrazuje pouze reklamy, které splňují limit pro hodnocení reklamy
Ze zbývajících reklam se mohou zobrazit pouze ty, které mají dostatečně vysoké hodnocení. Pamatujete na všechny faktory, které mohou ovlivnit hodnocení reklamy?
Je to kombinace vaší nabídky, kvality reklamy, zkušeností se vstupní stránkou a očekávané míry prokliku formátů reklam.
Při splnění prahové hodnoty pro hodnocení reklamy a pořadí, které je pečlivě určeno, systém zajišťuje zobrazení reklam, které jsou skutečně relevantní, což je přínos jak pro uživatele, kteří vyhledávají informace, tak pro inzerenty (to jste vy znovu), kteří chtějí prezentovat reklamy, které s největší pravděpodobností povedou na kliknutí.
Podívali jsme se tedy na to, jak funguje aukce AdWords Google Ads, abychom zvážili mnoho z těchto faktorů, abychom mohli identifikovat a odměňovat kvalitní reklamy – ty, které se podávají lepší výkon tím, že lidem, kteří na ně kliknou, přináší přesně to, co hledají.
Jak můžete zjistit, které reklamy mohou být vyšší kvality?
Jedním z odhadů je vaše skóre kvality. Skóre kvality je hodnocení 1 až 10, které je zaznamenáno pro každé klíčové slovo ve vašem účtu vypočítané podle odhadu kvality vašich reklam a přidružených vstupních stránek.
Vysoké skóre kvality znamená, že systém považuje vaši reklamu a vstupní stránku za relevantní a užitečné pro někoho, kdo se na reklamu dívá.
Skóre kvality je odhadem kvality vašich reklam a vstupních stránek spuštěných daným klíčovým slovem.
Dobře, vraťme se zpět k hodnocení reklamy – hodnotě, která byla použita k určení umístění vašeho inzerátu, a dokonce i způsobilosti založené zčásti na tomto skóre kvality. Nezapomeňte, že reklamy s nejvyšším hodnocením reklamy získají nejžádanější umístění na stránce.
Zde se podíváme na hypotetické nabídky čtyř reklam inzerenta, na kvalitu reklamy a očekávaném míry prokliku formátu reklamy, abychom zjistili, jak se jejich hodnocení reklamy shoduje.
Jsou zde čtyři inzerenti soutěžící o prostor ve výsledcích vyhledávání. Každý z nich je nabízí jako cenu za proklik po dolaru.
Jejich reklamy mají odlišnou kvalitu, od nízké po vysoké! Nezapomeňte na faktory, které mohou mít vliv na kvalitu – věci, jako je relevance reklam, zkušenosti se vstupní stránkou a očekávaná míra prokliku.
Nyní se podívejme, jakým způsobem ovlivní formát reklamy pozice:
Modrá : Žádné povolené formáty neznamenají žádný dopad
Červený: Způsobilý pro jeden formát, nízký očekávaný dopad
Žlutá: Zahrnuje spoustu rozšíření, takže očekáváme velký dopad
Zelený: Obsahuje několik formátů, takže očekáváme střední dopad
S očekávaným vlivem formátu zohledněným v mixu se pro každého inzerenta vypočítá hodnocení reklamy.
Nezapomeňte, že toto je skóre, které určuje pozici na stránce s výsledky, ale nezapomeňte, že pouze reklamy s dostatečným počtem bodů se mohou vůbec zobrazovat.
Který inzerent si myslíte, že se nemusí zobrazit?
Uvidíme, kdo se dostává na vrchol stránky s výsledky vyhledávání! To je důvod, proč kvalitní PPC reklama mění hru a vy můžete výrazně ušetřit a přebrat zákazníky konkurenci!
Reklamy s nejvyšším hodnocením se zobrazí na první pozici ve výsledcích vyhledávání. Inzerent, který byl ochoten nabízet až 4 dolary za kliknutí, nebude mít právo zobrazovat reklamy vůbec! S tak nízkým hodnocením se aukce jednoduše rozhodne nezobrazovat jeho reklamy.
Takto probíhá Google Ads aukce a vy již nyní víte, co je pro vás opravdu důležité – Je to kvalita a hodnocení!
Dokonce i v případě, že vaše nabídky jsou vyšší než ostatních, stále získáte vyšší pozici – za nižší cenu – s velmi relevantními klíčovými slovy a reklamami.
Aukce probíhají pro každé vyhledávání na Googlu zvlášť – a každý z nich může mít potenciálně odlišné výsledky v závislosti na konkurenci v daném okamžiku. Takže můžete vidět fluktuaci pozice reklamy na stránce a dokonce i to, zda se vaše reklama vůbec zobrazuje.
V detailech s hodnocením reklamy a skóre kvality se snadno ztratíte. Nezapomeňte, že hodnocení reklamy je ovlivněno třemi faktory: cenou, dostupnými formáty reklam a komponentami kvality reklamy.
Pozice reklamy je důležitá, protože určuje pozici reklamy (kde se na stránce zobrazují reklamy). Ve skutečnosti určuje, zda se vaše reklama vůbec zobrazí.
Tato opatření vám poskytují mnoho způsobů, jak zlepšit výkon v aukci, a zároveň zlepšit zážitek uživatelů.
Nyní, když víte o hodnocení a skóre kvality reklamy, se vraťme k vašemu spolupracovníovia, který má potíže s porozuměním, proč se jeho reklama nezobrazuje na horním umístění. Co by měl udělat, aby zlepšil pozici reklamy?
Vyberte nejlepší odpověď.
a) Zvyšte nabídku. Pokud je cena za proklik vysoká, reklama se musí zobrazit.
b) Změňte název jeho reklamy na VŠECHNO VELKÝM, takže systém ví, že je to důležité.
c) Zavolejte na podporu služby AdWords Google Ads, aby se zvýšilo skóre kvality klíčových slov.
d) Zkontrolujte hlavní faktory, které přispívají k hodnocení reklamy: nabídka, dostupné formáty reklamy a komponenty kvality reklamy, abyste zjistili, co přináší své hodnocení reklamy, a pak proveďte odpovídající úpravy.
V tomto článku jste se dozvěděli o různých faktorech, které ovlivňují pozici vaší reklamy na stránce a strategiích pro zlepšení hodnocení reklamy a skóre kvality.
Správné řešení je samozřejmě d.