Spustili jste své první kampaně ve vyhledávací síti. Gratuluji. Nyní je čas na kontrolu. Podíváme na možností optimalizace, které máte v Google Ads k dispozici, a na to, jak je využít k lepším výsledkům v kampaních.
Jak optimalizovat klíčové parametry vyhledávacích kampaní? Dosah, relevanci a konverze?
Máte spuštěnou svou první kampaň ve vyhledávání. Vyhodnotil jste výkonnostní data za prvních 6 měsíců od spuštění a chtěli byste věci vylepšit – víte, že musíte kampaně optimalizovat – ale jak? Vraťte se do bot každého nadějného optimalizátora a vyberte si cíl optimalizace, který je pro kampaň správný.
Přečtěte si každý scénář, abyste odhalili vhodný cíl optimalizace a jak by mohl být realizován.
Seznamte se s Johnem, který si vytváří své kampaně v Google Ads. Právě se mu podařilo nastavit novou vyhledávací kampaň pro začínající surfovací společnost s malým rozpočtem. Miluju start-upy! Dnes čelí nové výzvě.
Nyní, když je kampaň nastavena, jak ji mohu ještě vylepšit?
Tolik dat, tak málo času. Jak zjistím, na co se zaměřit, abych zlepšil výkon? Pomoc!
Trpělivost, Johne. Vše bude odhaleno. Prozatím si užívej pohodlí, protože víš, že tě čeká spousta strategií optimalizace.
Zvýšení viditelnosti, návštěvnosti stránek nebo prodejů, stažení aplikací – bez ohledu na cíl vaší vyhledávací kampaně, máte k dispozici celou řadu strategií optimalizace a klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI), které jsou připraveny k použití.
Podívejme se na strategie zblízka. Uvidíme také nějaké nápady, jak by mohl John přistupovat ke svým dalším krokům v optimalizaci.
Pár slov na začátek, Johne, i když existuje několik možností, které můžete vyzkoušet, lze je všechny rozdělit do tří klíčových oblastí.
Příležitosti, které vám pomohou upravit a vylepšit reklamy, nejčastěji zobrazovat své nejlepší reklamy a organizovat reklamy do lepších reklamních sestav
Příležitosti, které vám mohou pomoci oslovit více lidí, kteří mají zájem o to, co nabízíte.
Příležitosti, které vám mohou pomoci získat více zobrazení a kliknutí nebo zlepšit hodnocení reklamy
Seznamte se se stránkou Doporučení – „Asistent“ Google Reklamy, který vám pomůže vylepšit vaše kampaně.
Dobře, Johne. Nemůžu říct, že jsem vás nevaroval. To jsou některé vážné doporučení, že? Je asi poněkud uklidňující vědět, že máte spoustu možností, jak věci vylepšit. Nejlepší část – není třeba sledovat všechny, nutně. Ukážu vám proč.
Říkal jsem, že vám trpělivost bude sloužit dobře, Johne! Čekal jsem, abych se objevil ve správný čas – poté, co jste svou kampaň zvládl spustit a dost dlouho na to, abych mohl pracovat s dobrými historickými daty – což obvykle trvá přibližně šest měsíců.
Vlastně jsem tady celou dobu. Vidíte, že když děláte svou práci, pracuji v zákulisí, kde sleduji historii výkonu vašeho účtu, nastavení kampaně a objem a trendy vyhledávání Google.
Všechno dávám dohromady a vydávám doporučení pro věci jako:
Vidíte ty kategorie příležitostí? Jo, tam jsou znovu. A tohle všechno, zatímco vy děláte jiné věci.
Vidíte, vytvořím pro vás seznam těchto doporučení a nechám je zde přímo na stránce Doporučení. Nyní je na vás, abyste je aplikovali. Nebojte se, taky s tím můžu pomoct!
K tomu je tento proces skutečně velmi jednoduchý:
Použití příležitosti:
Použít všechny příležitosti v rámci určitého typu:
Teď čekáme … alespoň dva týdny, abychom změnám dali šanci na zlepšení. Pak se můžete podívat a zjistit, jak tyto změny ovlivnily výkon vašeho účtu.
Při kontrole výkonu kampaně Johna se na stránce Doporučení objevilo několik… příležitostí. Jaký dopad by potenciálně mohly mít tyto příležitosti na Johnovu kampaň?
Optimalizace rotace reklam
Postup: V možnosti Změnit rotaci reklamy klikněte na položku Zobrazit a poté na tlačítko Použít.
Sledování: Sledujte míru konverze a míry prokliku. Co se stane, když dodáte reklamy, u kterých se očekává, že budou poskytovat více konverzí (například nákupy nebo registrace)? Co reklamy, které mají další popisky nebo odkazy na stránky?
Přidat klíčová slova
Postup: Přidejte klíčová slova, abyste mohli oslovit více potenciálních zákazníků při vyhledávání na Googlu.
Plánování klíčových slov, dovolte mi spočítat způsoby. Tam jsou prostě tuny strategií jak najít „dobrá“ klíčová slova. Zde si můžete vyzkoušet několik:
Zahrnout návrhy klíčových slov nabízené na stránce Doporučení. Nezapomeňte zavolat na Plánovač klíčových slov Google – váš zdroj informací pro objevování nových nápadů na klíčová slova. Sledujte, jak může seznam fungovat, a vytvářejte nové seznamy.
Použití vkládání klíčových slov – strategie, která umožňuje automaticky aktualizovat reklamy pomocí klíčových slov ve vaší reklamní sestavě, které způsobily, že se vaše reklamy zobrazily na prvním místě.
Chcete-li si prohlédnout: Podívejte se na zlepšení v míře prokliku, ale pokud jde o přidávání nových klíčových slov.
Změnit úpravy cen pro mobilní zařízení
Chcete-li udělat: Buďte konkurenceschopnější na mobilu. Vaše cílení na cenu pro mobilní zařízení je nižší než jiné formy doručení, ale mnoho vašich návštěvníků používá mobilní zařízení!
Zvýšení cen pro mobilní zařízení, a la ukázka níže:
Příklad:
Výchozí nabídka: 10 Kč
Úprava mobilu: 10 Kč x (+ 20 %, protože všechny úpravy cen jsou stanoveny procenty) = 12 Kč
Výsledná nabídka pro vyhledávání na mobilních zařízeních: 12 Kč.
Chcete-li sledovat: Ujistěte se, že porovnáváte cenu za proklik (CPC) s cenou za akvizici (CPA) na mobilním zařízení oproti počítači a proveďte úpravy podle potřeby.
Dobře, Johne, mám pro vás nějaké novinky. Nezapomeňte na seznam optimalizací, které jsme si již ukázali. Existují další způsoby, jak můžete dát o sobě vědět, abyste dosáhli špičkového výkonu? Zkoušeli jste například experimenty s kampaněmi?
No… existuje ještě více možností, které máte na dosah ruky – strategie, nástroje a další, které můžete využít k tomu, aby se výkon účtu zlepšil. Podívejme se zde na některé klíčové strategie.
Představte si, že budete schopni otestovat změny ještě dříve, než je provedete! To je síla simulátorů nabídek. S nimi můžete simulovat dopad všech druhů modifikací, věcí, jako jsou změny na Max. nabídka CPC a její dopad na náklady nebo počet kliknutí, zobrazení nebo hodnotu konverze.
Příklady: Simulátor nabídek kampaně, simulátor cílení CPA, simulátor pro úpravu nabídek pro mobilní zařízení – a tím seznam nekončí!
Najděte je na kartách Reklamní sestavy a Klíčová slova.
A pokud simulace nabídek není dost vzrušující, můžete v rámci služby Reklamy Google spustit skutečný experiment, který vám umožní skutečně testovat a měřit dopad změn na stávající kampaň vyhledávání.
Příklad: Můžete testovat přidávání nových klíčových slov, zvyšovat nabídku, vyzkoušet nové reklamy s různými výzvami k akci nebo upravit rozšíření nebo dokonce používat různá umístění, a pak se posadit a sledovat, jak přicházejí výsledky! Když máte dostatek dat, můžete se rozhodnout, jaké procento vašich aukcí by mělo mít tuto experimentální změnu.
Další informace o tom, jak začít, naleznete na konci tohoto kurzu.
Stejně jako jeho název napovídá, i tato chytrá optimalizace vám umožňuje přizpůsobit reklamy (vložením malého kusu kódu), aby se přizpůsobily typu prováděného vyhledávání, kde k němu dochází, nebo dokonce k datu, času dne nebo dne v týdnu!
Příklad: Pokud chcete ukázat probíhající akci, můžete vložit funkci odpočítávání (jedinečný přizpůsobitel reklamy). V tomto případě by byl přizpůsobitelem reklamy řádek textu, který říká: „Pospěš si, prodej končí už za X dní!“ Počet zobrazených dní se automaticky upraví na základě odpočítávání do konce prodeje.
Dalším může být automatické vkládání klíčových slov do reklamy. Zde si jen dejte pozor na ochranné známky, které nemůžete používat v textech reklam a také v kampaních, které cílí na konkurenci to může udělat velkou neplechu.
Jak správně nastavit přizpůsobení reklam najdete zde.
Reporty
Získejte přehled z klíčových zpráv
Dobře, takže pokud by tento masivní seznam nebyl již dostačující, zde jsou tři klíčové zprávy, které budete určitě chtít sledovat, abyste mohli informovat o tom, co by mohlo být nutné.
Odhalte jaké vyhledávací dotazy spustily vaše reklamy a které ne. Pomocí tohoto přehledu zjistíte a identifikujete nové vyhledávací výrazy, které chcete přidat do seznamu klíčových slov. A ty, které nechcete vložíte do seznamu vylučujících klíčových slov!
Srovná se vám výkonnost s ostatními inzerenty, kteří se účastní stejných aukcí jako vy! Použijte jej k úpravám tvorby cen a tvorby rozpočtu tím, že vám ukážete, kde se vám daří a kde ztrácíte příležitosti. Můžete dokonce zjistit, zda existují nějaké koncepty nebo motivy, které v současné době nevyužíváte, a přidat je.
John dostal zelenou, aby zvýšil nabídky, které potenciálně osloví více zákazníků a nakoupí další surfovací prkna. Než stiskne spoušť, jaké možnosti optimalizace by mohl využít, aby mohl předložit svému šéfovi data, která by ho informovala o dopadu změn?
Z níže uvedených možností vyberte nejlepší odpověď.
A) Chcete-li vyzkoušet úpravy kampaní, použijte simulátor nabídek
B) Proveďte test s použitím různých odkazů na stránky, abyste zjistili, které z nich fungují a které nikoliv
C) Použijte Plánovač klíčových slov k vytvoření relevantnějších klíčových slov
D) Chcete-li snížit náklady na publikum, které nepoužívá mobil, přidejte úpravu cen pro mobilní zařízení
Tím, že se John podívá do simulátoru cenových nabídek, může provést úpravy své strategie tvorby nabídek (nahoru nebo dolů) a zjistit, jaké výsledky to přinese: prokliky, náklady, zobrazení, konverze a hodnotu konverze.
Nestačí jen mít kampaň vyhledávání. Musíte ji optimalizovat, abyste se ujistili, že vaše reklamy se zobrazují lidem, kteří hledají ve správný čas, na správném místě, na správném zařízení – a za správnou cenu!
Využijte proto optimalizací, které vám pomohou se dostat tam, kam potřebujete. Maximalizujte výkon své kampaně pro dosah, relevanci a výsledky.
Další nápovědu při optimalizaci kampaní ve vyhledávání naleznete v následujících článcích:
Zlepšete svůj účet pomocí doporučení
O návrzích kampaní a experimentech
Odhadněte své výsledky pomocí simulátorů nabídek