Víte, že můžete řídit, jak moc se vaše klíčová slova shodují s hledáním určité osoby? Co vede k tomu, že se reklama může zobrazit? Tento díl vysvětluje, jak kontrolovat na jaké vyhledávací dotazy uživatelů se vaše reklama zobrazí. Můžete to totiž provést pomocí typů shod klíčových slov.
Představte si, že vytváříte seznam klíčových slov pro společnost, která prodává atletické boty. Pokud zahrnete klíčové slovo „pánská tenisová obuv“, který z následujících vyhledávacích dotazů by mohl spustit vaši reklamu?
A) Pánské tenisky
B) Pánské Tesinové Boty
C) pánské tenisky
Správná odpověď: Na každý vyhledávací dotaz se může vaše reklama zobrazit. Proč?
Zákazníci mohou vidět vaši reklamu, když vyhledávají nebo navštěvují webové stránky s výrazy ve vašem seznamu klíčových slov. Tento seznam je ve výchozím nastavení rozšířen, takže se vaše reklama může zobrazovat co největšímu publiku. To však znamená, že se vaše reklama může zobrazit osobám, které se pravděpodobně nestanou vašimi zákazníky.
Řešení? Pochopit typy shody.
Pomocí typů shody můžete určit, které varianty klíčových slov způsobí, že se vaše reklama zobrazuje potenciálním zákazníkům.
Podívejme se blíže na každý typ shody a pak si procvičíme, jak je můžete použít na několika příkladech.
Zobrazuje vaše reklamy na základě klíčových slov a blízkých variant, jako jsou synonyma a pravopisné chyby.
Příklad: Zadání „tennis sneakers“ by mohlo spustit vaši reklamu
Výhoda: Zobrazuje nejrozsáhlejší reklamy s nejmenším množstvím nastavení.
Nevýhoda: Žrout peněz a hromada nerelevantních dotazů
Nastavení: Nedělejte nic – stačí do KW napsat tenisky – je to výchozí nastavení pro všechny vyhledávání.
Zobrazuje vaše reklamy na základě volné shody, ale vylučuje synonyma.
Příklad: Zadání „buy tennis shoes“ by mohlo spustit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, může zvýšit počet kliknutí a konverzí.
Nevýhoda: Nezapomeňte, že + musí být před každým slovem jinak se u slova, kde chybí + spustí synonyma.
Nastavení: Před každé klíčové slovo přidejte znaménko plus (+).
Zobrazuje vaše reklamy na základě přesných frází a blízkých variant.
Příklad: Zadání „review tennis shoes“ by mohlo vrátit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, možnost přidat slova před i za klíčový výraz.
Nevýhoda: Spustí reklamu pouze v přesném slovosledu. Tenisové boty vs boty tenisové. Jedno spustí druhé ne.
Nastavení: Přidejte uvozovky „kolem slova“.
Zobrazuje vaše reklamy na základě přesných klíčových slov a blízkých variant.
Příklad: Zadání „tennis shoes“ by mohlo vrátit vaše reklamy.
Výhoda: Nejvíce omezuje potenciální publikum reklamy.
Nevýhoda: Těžko odhadnete úplně všechny slova, které by zákazníci hledali. Přijdete o potenciální zdroj návštěvnosti.
Nastavení: Přidejte hranaté závorky [kolem slova].
Zobrazuje vaše reklamy na základě vyhledávání a návštěv stránek, kromě vylučujícího klíčového slova.
Příklad: Zadání „men shoes“ by nespustilo vaši reklamu.
Výhoda: Zabraňuje zobrazování reklamy na nesouvisejících vyhledávání.
Nevýhoda: Při vylučování slov musíte uvést všechny varianty, možné čísla apod.
Nastavení: Přidejte znaménko minus – před výrazy, které by nikdy neměly spustit reklamy.
Nyní, když víte trochu víc o typech shody klíčových slov, vraťme se zpět na začátek naší akademie. Všimli jste si, že se vaše reklama zobrazuje, když lidé vyhledávají výraz „dětské kopačky tkaničky“, ale tkaničky neprodáváte.
Jak byste zabránili tomu, aby se vaše reklama zobrazovala při vyhledávání klíčových slov, ale přesto nechte reklamu zobrazovat při hledání „dětské kopačky tkaničky“?
Vyberte vše, co platí:
A) Změníte klíčová slova na přesnou shodu vložením slova do [závorek]
B) Přidáte slovo tkaničky jako vylučující klíčové slovo
C) Přidáte klíčové slovo „dětské kopačky“ jako klíčové slovo s frází
D) Změníte z volné shody na modifikátor volné shody přidáním „+“
Správná odpověď je: B, D.
V tomto kurzu jsme si ukázali různé typy shody klíčových slov a způsob, jakým lze použít typy shody k omezení toho, kdo vidí vaši reklamu. Zeptejte se sami sebe takto: Jak můžete využít typy shody pro efektivnější cílení reklam?
Další informace o typech shody naleznete v článku centra nápovědy níže:
O možnostech shody klíčových slov
Připravil jsem pro vás velký test na shody klíčových slov. Za úspěch se dá považovat získání 90 % bodů. Bohužel většina PPC specialistů má ještě méně.
Troufnete si na test, který nezvládne 99 % PPC specialistů?
Pozor! Sklik změní od 1.10.2019 fungování frázové shody. Jakmile to udělá, připomeňte mi prosím změnit i test ať je aktuální.