Kontrolujte, které vyhledávací dotazy spouštějí reklamy: Google Ads 13/18

Víte, že můžete řídit, jak moc se vaše klíčová slova shodují s hledáním určité osoby? Co vede k tomu, že se reklama může zobrazit? Tento díl vysvětluje, jak kontrolovat na jaké vyhledávací dotazy uživatelů se vaše reklama zobrazí. Můžete to totiž provést pomocí typů shod klíčových slov.

Které vyhledávací dotazy spuštějí reklamy

Které vyhledávací dotazy spouštějí reklamy

Co se naučíte:

  • Jak typy shody pomáhají řídit, která vyhledávání mohou spustit vaši reklamu
  • Jak používat každý typ shody v seznamu klíčových slov kampaně
  • BONUS – Velký test na shodu klíčových slov, kterou nezvládne 99 % PPC specialistů

Co byste udělali?

Představte si, že vytváříte seznam klíčových slov pro společnost, která prodává atletické boty. Pokud zahrnete klíčové slovo „pánská tenisová obuv“, který z následujících vyhledávacích dotazů by mohl spustit vaši reklamu?

A) Pánské tenisky
B) Pánské Tesinové Boty
C) pánské tenisky

Správná odpověď: Na každý vyhledávací dotaz se může vaše reklama zobrazit. Proč?

  1. Klíčová slova nerozlišují velká a malá písmena, takže toto vyhledávání může spustit vaši reklamu.
  2. Výchozí nastavení pro klíčová slova obsahuje varianty, jako jsou pravopisné chyby.
  3. Výchozí nastavení pro klíčová slova obsahuje synonyma, takže toto vyhledávání může spustit vaši reklamu.

Jak můžete řídit, která vyhledávání spustí vaše reklamy?

Zákazníci mohou vidět vaši reklamu, když vyhledávají nebo navštěvují webové stránky s výrazy ve vašem seznamu klíčových slov. Tento seznam je ve výchozím nastavení rozšířen, takže se vaše reklama může zobrazovat co největšímu publiku. To však znamená, že se vaše reklama může zobrazit osobám, které se pravděpodobně nestanou vašimi zákazníky.

Řešení? Pochopit typy shody.

Pomocí typů shody můžete určit, které varianty klíčových slov způsobí, že se vaše reklama zobrazuje potenciálním zákazníkům.

Jak používat typy shody?

Podívejme se blíže na každý typ shody a pak si procvičíme, jak je můžete použít na několika příkladech.Klíčové slovo tenisové boty - volná shoda

Volná shoda

Zobrazuje vaše reklamy na základě klíčových slov a blízkých variant, jako jsou synonyma a pravopisné chyby.

Příklad: Zadání „tennis sneakers“ by mohlo spustit vaši reklamu
Výhoda: Zobrazuje nejrozsáhlejší reklamy s nejmenším množstvím nastavení.
Nevýhoda: Žrout peněz a hromada nerelevantních dotazů
Nastavení: Nedělejte nic – stačí do KW napsat tenisky – je to výchozí nastavení pro všechny vyhledávání.

Klíčové slovo tenisové boty - modifikovaná volná shoda

Modifikátor volné shody (+)

Zobrazuje vaše reklamy na základě volné shody, ale vylučuje synonyma.

Příklad: Zadání „buy tennis shoes“ by mohlo spustit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, může zvýšit počet kliknutí a konverzí.
Nevýhoda: Nezapomeňte, že + musí být před každým slovem jinak se u slova, kde chybí + spustí synonyma.
Nastavení: Před každé klíčové slovo přidejte znaménko plus (+).

Klíčové slovo tenisové boty - frázová shoda

Frázová shoda

Zobrazuje vaše reklamy na základě přesných frází a blízkých variant.
Příklad: Zadání „review tennis shoes“ by mohlo vrátit vaši reklamu.
Výhoda: Více cílená, možnost přidat slova před i za klíčový výraz.
Nevýhoda: Spustí reklamu pouze v přesném slovosledu. Tenisové boty vs boty tenisové. Jedno spustí druhé ne.
Nastavení: Přidejte uvozovky „kolem slova“.

Klíčové slovo tenisové boty - přesná shoda

Přesná shoda

Zobrazuje vaše reklamy na základě přesných klíčových slov a blízkých variant.

Příklad: Zadání „tennis shoes“ by mohlo vrátit vaše reklamy.
Výhoda: Nejvíce omezuje potenciální publikum reklamy.
Nevýhoda: Těžko odhadnete úplně všechny slova, které by zákazníci hledali. Přijdete o potenciální zdroj návštěvnosti. 
Nastavení: Přidejte hranaté závorky [kolem slova].

Vylučující klíčové slova

Vylučující klíčová slova

Zobrazuje vaše reklamy na základě vyhledávání a návštěv stránek, kromě vylučujícího klíčového slova.
Příklad: Zadání „men shoes“ by nespustilo vaši reklamu.
Výhoda: Zabraňuje zobrazování reklamy na nesouvisejících vyhledávání.
Nevýhoda: Při vylučování slov musíte uvést všechny varianty, možné čísla apod.
Nastavení: Přidejte znaménko minus – před výrazy, které by nikdy neměly spustit reklamy.

Otestujte se

Nyní, když víte trochu víc o typech shody klíčových slov, vraťme se zpět na začátek naší akademie. Všimli jste si, že se vaše reklama zobrazuje, když lidé vyhledávají výraz „dětské kopačky tkaničky“, ale tkaničky neprodáváte.

Jak byste zabránili tomu, aby se vaše reklama zobrazovala při vyhledávání klíčových slov, ale přesto nechte reklamu zobrazovat při hledání „dětské kopačky tkaničky“?

Vyberte vše, co platí:

A) Změníte klíčová slova na přesnou shodu vložením slova do [závorek]
B) Přidáte slovo tkaničky jako vylučující klíčové slovo
C) Přidáte klíčové slovo „dětské kopačky“ jako klíčové slovo s frází
D) Změníte z volné shody na modifikátor volné shody přidáním „+“

Správná odpověď je: B, D.

Shrnutí

V tomto kurzu jsme si ukázali různé typy shody klíčových slov a způsob, jakým lze použít typy shody k omezení toho, kdo vidí vaši reklamu. Zeptejte se sami sebe takto: Jak můžete využít typy shody pro efektivnější cílení reklam?

Další informace o typech shody naleznete v článku centra nápovědy níže:

O možnostech shody klíčových slov

BONUS

Připravil jsem pro vás velký test na shody klíčových slov. Za úspěch se dá  považovat získání 90 % bodů. Bohužel většina PPC specialistů má ještě méně.

Troufnete si na test, který nezvládne 99 % PPC specialistů?

Spustit test

Pozor! Sklik změní od 1.10.2019 fungování frázové shody. Jakmile to udělá, připomeňte mi prosím změnit i test ať je aktuální.

Pokračujte v Google Ads akademii

  1. Jak najít zákazníky ve vyhledávání
  2. Vyzkoušejte si Google vyhledávání
  3. Naučte se základy AdWords Google Ads (doporučeno)
  4. Zviditelníte své reklamy (doporučeno)
  5. Najdete správné řešení výkonu kampaní
  6. Sledujte konverze, abyste zlepšili výkon(doporučeno)
  7. Zavedete sledování konverzí webových stránek
  8. Pochopíte lépe své publikum
  9. Oslovíte zákazníky správným cílením
  10. Vytvoříte efektivní textové reklamy
  11. Vylepšíte reklamy pomocí rozšíření (doporučeno)
  12. Pomůžete zákazníkům vás najít
  13. Zjistíte, co spouští vaše reklamy (doporučeno) (právě jste dočetli, pokračujte další lekcí)
  14. Správně nastavíte kampaň ve vyhledávací síti (nejoblíbenější)
  15. Vyhodnotíte výkonnost kampaně
  16. Optimalizujete kampaň ve vyhledávací síti (doporučeno)
  17. Vyhnete se zamítnutím reklam
  18. Ochráníte svoji značku před parazity
5/5 - (3 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *