Google Ads vám pomůže zlepšit výsledky kampaně tím, že vám ukáže, co funguje a co ne. Tento kurz vám ukžáe, jak vyhodnotit výkon reklamních kampaní a optimalizovat tak, abyste dosáhli lepších výsledků.
Co byste dělali?
Váš šéf chce vědět, jak často kliknutí na vaše reklamy vede k prodeji a chce, abyste mu sestavili report, který by to přehledně ukázal.
Kterou metriku v Google Ads byste analyzovali?
CPA vám říká, jaké jsou náklady reklamy pro získání konverze (nákup, předplatné atd.). Tato metrika nebude přímo odpovídat na otázku vašeho šéfa.
CTR zobrazuje, jak často lidé kliknou na vaše reklamy, ale neříká, jak často nakupují.
Správná odpověď je konverzní poměr. Ten vám řekne, jaké procento lidí, kteří klikli na vaši reklamu, skutečně dokončilo nákup.
Jakmile bude vaše kampaň po nějakou dobu spuštěna, budete chtít měřit výkon reklam. Pomocí přehledů a metrik můžete analyzovat informace o účtu, kampaních a reklamních sestavách. Zde naleznete informace, které můžete v Google Ads sledovat, a které metriky vám mohou pomoci dosáhnout vašich obchodních cílů.
Podíváme se velmi důkladně na nejdůležitější ukazatele a přehledy, které lze sledovat v účtu, abyste si hlídali klíčové ukazatele výkonnosti vaší kampaně.
Prozatím však pojďme sledovat Jeana, majitele cestovní kanceláře s dobře probíhající kampaní. Uvidíme, jak využívá některé z hodnotících nástrojů, které Google Ads poskytuje, aby sledoval, jak se daří kampaním.
Zpočátku byl Jean trochu ohromen různými informacemi a statistikami, které mu poskytl jeho účet Google Ads. Takže šel do toho po hlavě a prošel si několika klíčovými ukazateli výkonnosti.
Jakmile se seznámil s druhy statistik a přehledů dostupných v programu Google Ads, začal se cítit lépe. Nyní mnohem více rozumí svým kampaním.
Nyní se jeho kontrola po přihlašování obvykle skládá z pohledu na celkový výkon kampaně, což může udělat rychle na souhrnu. Tento souhrn mu na první pohled ukazuje mnoho aspektů výkonu kampaně.
Na stránce Reklamní sestavy pak zjistí, jak dobře propaguje svou značku tím, že se podívá na zobrazení, kliknutí a konverze.
Jean také sleduje výkon jednotlivých reklam v každé ze svých reklamních sestav. První reklamní sestavu má pro raftingové výlety a druhou pro turistická dobrodružství.
Aby jeho kontroly byly super efektivní, naučil se se přizpůsobit si sloupce na každé ze svých přehledů. Tímto způsobem se můžete vrátit k přizpůsobenému pohledu na ty metriky, o které se zajímá!
Dalším klíčovým ukazatelem na který nezapomíná, jsou konverze.
Aby měl kampaně v souladu se stanoveným rozpočtem, bude také sledovat náklady a náklady na konverzi (cena / konverze).
Dále bude sledovat průměrnou pozici a míru prokliku (CTR).
V přehledu vyhledávacích dotazů vidí, že vyhledávání lidé klikají na slovo raftingové prohlídky v Grand Canyonu. Protože tento balíček prodává, rozhodne se, že udělá nějaké reklamy pro raftingové výlety po Grand Canyonu.
Nakonec zkontroluje Přehled statistik, kde zjistí, jak dobře se jeho reklamám daří v porovnání s podobnými aukcemi. Když vidí, že konkurence se zobrazuje vysoko nad jeho výsledky vyhledávání, rozhodne se zapracovat na jeho klíčových slovech.
Jak můžete vidět, existuje několik reportů, které vám pomohou měřit a optimalizovat výkon reklam. Podíváme se na některé konkrétní otázky týkající se výkonu, které vám pomohou reklamy Google Ads odpovědět.
Report vyhledávacích dotazů uvádí seznam vyhledávání a výrazů, které lidé použili před zobrazením reklamy a kliknutím na ni. Pokud vám vyhledávací dotaz přivádí zákazníky, přidejte jej do seznamu klíčových slov.
Kde byli uživatelé (umístění uživatelů), zobrazí se pouze fyzická umístění vašich zákazníků (bez ohledu na to, kde by se o ně mohly zajímat). Pokud vás zákazníci v určité oblasti zvyšují zájem, aktualizujte svou kampaň tak, aby byla přímo zaměřena na ně.
Přehled zkušeností se vstupní stránkou odhaduje kvalitu vaší vstupní stránky – která je součástí skóre kvality reklam Google a posiluje nebo zhoršuje pozici reklamy. Máte-li slabou vstupní stránku, je k dispozici odkaz, který vám pomůže ji vylepšit.
Placený a organický přehled zdroje návštěvnosti ukazuje, jak se lidé dostali k vám – porovnáním bezplatných výsledků organického vyhledávání Google s placenými reklamami. Zjistěte způsob, jakým zákazníci hledají produkty a služby, jako je vaše, a aktualizujte svůj vlastní seznam klíčových slov nebo vytvořte nové reklamní sestavy.
Jakmile nastavíte sledování konverzí, přehledy o atribuci vám ukazují cesty, které zákazníci provedli, aby dokončili konverzi, a přiřadí konverzi různým reklamám, kliknutím a určitou hodnotu.
Metriky jsou účinným nástrojem k měření a podpoře výsledků kampaní. Podívejme se blíže na obrazovku klíčového slova a různé části, které vám pomohou odpovědět na cenné otázky o výkonu vaší kampaně.
Zobrazení zobrazuje, jak často se vaše reklama zobrazovala na stránce nebo webu s výsledky vyhledávání v síti Google.
Kliknutí zobrazují, kolik kliknutí má vaše reklama. Míra prokliku (CTR) zobrazuje procento lidí, kteří mohli vidět vaši reklamu a klikli na ni.
Konverze ukazují, kolik lidí z reklamy kliklo na váš web a udělalo něco, co jste chtěli, například nákup, registrace, telefonování nebo stahování.
Cena za konverzi ukáže, kolik vás každou konverzi reklamy stojí. (Také nazývá se cena za akvizici, CPA.)
Konverzní poměr ukazuje, kolik konverzí na vašem webu bylo výsledkem kliknutí na reklamu. Příklad: 50 konverzí z 1000 kliknutí, 50 ÷ 1000 = 5 procent je konverzní poměr.
Návratnost investice (ROI) vám říká, jak efektivní je vaše reklama, tím, že vám ukáže, jak vysoký návrat vás přináší. ROI se vypočte podle tohoto vzorce: (Zisk – Náklad) / Náklady.
Příklad: Pokud vaše reklama vyústila v tržby 1200 Kč na produkt, který činil 600 Kč a vaše reklamní náklady činily 200 Kč, pak vaše návratnost investic činí [1200 Kč – (600 Kč + 200 Kč)] / (600 Kč + 200 Kč) = 50% návratnost investic.
Chcete-li se zaměřit výhradně na efektivitu vašich reklam, také se budete chtít podívat na návratnost výdajů na reklamu (ROAS), což je míra efektivity reklamy, která neobsahuje aspekty, jako jsou náklady na zboží nebo jiné náklady na podnikání.
Fůha, bylo toho hodně! Vraťme se nyní zpátky, tím, že si připomeneme scénář na začátku tohoto článku.
Vzpomínáte si na informaci, na kterou jste měli vypracovat report pro svého šéfa? Vašemu šéfovi se váš návrh sledování míry konverze líbil a chtěl by sledovat další metriky, které by pomohli společnosti zvýšit tržby.
Které metriky byste doporučili?