Pochopte lépe své publikum: Google Ads 8/18

Připravte se odhalit vašeho ideálního spotřebitele, je to snad – „úspěšný, zkušený, kreativní, Oregonský, nadšený průzkumník“? Ať už se věnujete čemukoli, můžete se spolehnout na nástroje Google, abyste pochopili cílové publikum, abyste mohli vytvářet reklamy, které jim nejlépe vyhovují.

Co se naučíte:

Jaké nástroje Google můžete použít k pochopení cílového publika
Jak používat statistiky spotřebitele

Co byste udělali?

Katčina značka krásy potřebuje pomoc při definování jejího publika. Které nástroje Googlu by mohla použít, aby jí pomohl odhalit skryté pravdy o jejím cílovém spotřebiteli a otestovat její hypotézy? V sázce je víc, než si myslíte!

Průzkumy společnosti Google otestují její hypotézu ohledně věkové kategorie pro její cílové zákazníky
Google Trends a zjistí, jaké barvy na rty jsou nyní trendy
Nástroj Google Shopping Insights vám ukáže, jak je populární make-up line a jak se může prodávat ve svém fyzickém obchodě.

Ve skutečnosti každý z těchto nástrojů poskytuje cenný pohled na to, jak by Katka mohla získat informace o svém publiku. Podívejme se na ně blíže.

Pro rychlé skupiny dat: Průzkumy společnosti Google

Katka chce získat lepší představu o svém publiku – a rychle. Kdyby jen mohla požádat o internet. S průzkumy Google může společnost rychle proklepnout důležité informace!

Pomocí průzkumů Google:

  • Sonda pro myšlenky na publikum o stávajících nebo minulých kampaních
  • Otestujte pohledy spotřebitelů
  • Odhalte myšlení zákazníků

Data ve vašich rukou, společnost Katky může data filtrovat jakýmkoli způsobem – podle věku, pohlaví atd.

Pro podrobné informace o zákaznících: Trendy Google

Průzkumy byly skvělé pro data o dotazování a testování, ale co je třeba zapojit do těchto trendů? Katka má několik klíčových otázek, které se týkají návyků, chování při hledání a zájmů. Jak lidé najdou Katčinu kosmetiku? Kdo jsou hlavní konkurenti značky? Google Trends vás zachrání!

Používejte Trendy Google na:

  • Odpovězení na otázky klíčové značek
  • Vyhodnoťte chování spotřebitelského vyhledávání
  • Potvrďte hypotézy o zájmech publika
  • Sdílejte zájem publika v průběhu času

Podívejme se na Katčin přístup.
Katka se chce dostat na vrchol dalšího velkého video trendu v make-upu. Pomocí služby Google Trends zjistí, které trendy jsou „horké“ a které nejsou. Při tomto hledání by například uviděla, že „jak udělat linky“ je to, co právě teď frčí, a že „jak nanést řasenku“ bylo in, tak před pěti lety.

Nyní Katka ví, že lidé mají zájem o konturování. S využitím tohoto vnímání spotřebitele se rozhodne vytvořit na YouTube sérii konturovacích videí, ale neví, na co se má soustředit. S Trendy Google zjistí nejvyšší a vzrůstající dotazy nadšených zájemců.

Tip: Všechna konturovací videa stranou, pokud jde o Google Trends, je lepší plánovat průběžný trend, než se snažit zachytit blesk v lahvičce. Například spíše než se snažit chytit pravý okamžik. Značka by mohla vydělávat na neustálém trendu například „zdravé líčení“.

Informace o tom, jak spotřebitelé nakupují produkty: Google nákupy

Nyní před ní stojí další výzva, Katka chce prozkoumat trendy a popularitu produktů u jejího obchodu. Víme, že žijeme ve světě, kde 87 procent spotřebitelů hledá on-line před fyzickou návštěvou obchodu, ale více než 90 procent zboží je stále prodáváno v obchodech. Katka je chytrá, aby si to zjistila! Ale jak? Zadejte, náhledy nákupů Google – správný nástroj pro práci.

Použijte statistiku Nákupy Google na:

Porozumět povědomí spotřebitelů a soudržnosti o výrobku, od národního pohledu až po úroveň města; Statistika je momentálně k dispozici pouze pro americký trh

Uvidíme v akci náhledy služby Nákupy Google:

Měření zájmu
Podívejte se na zájem vašich spotřebitelů! Pomocí tohoto nástroje můžete měřit zájem na národní, regionální a městské úrovni.

Na místní úrovni by Katka mohla tento nástroj využít k tomu, aby viděla, co je v zájmu spotřebitelů poblíž jejího obchodního domu.

Porovnejte poptávku
Zde si můžete zvolit srovnání v různých zeměpisných oblastech, čase a kontextu zařízení.

Pro společnost Katky může zjistit místní poptávku po určitých kosmetických výrobcích a může tak učinit lepší marketingová a propagační rozhodnutí!

Získejte nápady
A co získávání nápadů pro místní propagační akce a investice mezi mobilním a stolním počítačem?

Například zjištění, že většina jejích obchodů s cílovými publiky prostřednictvím mobilu může naznačovat, že Katka přistoupila ke své mobilní reklamní strategii.

Další nápady na to, co zákazníci mají rádi: Google Correlate

A nakonec poslední nástroj, který prozkoumáme, je Google Correlate. Pamatujete si, kdy Katka objevila vzestupný trend – „jak dělat linky“? Nyní chce najít více témat o které se její publikum zajímá. Google Correlate je perfektní!

Použijte službu Google Correlate pro:

  • Vyhledávání dotazů, které se podobají vyhledávacímu vzoru,  a tak odhalíte informace, které by jinak zůstaly skryté.

Jakmile tyto vztahy odhalíte, mohou mít důsledky pro tvorbu videa, optimalizaci vyhledávání, související obsah, cross-promo akce a dokonce i platformy pro propagaci.

Podívejme se, jak se nástroj používá Katka, odhalené postřehy a jak tyto stopy mohou informovat její videokampaně.

 

Vědět, že její cílové publikum má zájem o příspěvky typu „jak dělat linky“, Katka jej vkládá do nástroje. Překvapení, překvapení – „zvýrazněné oční linky“ jsou prohledávány s podobnými vzory! Nyní zváží přidání více videí se „zvýrazněnými linkami“  do její sestavy.

Některé produkty jsou také korelovány s konturovaným tvarem, jako je obrysový kartáč a dokonce i s některými online platformami, jako je YouTube.

Teď už víte, proč je velmi důležité používat Google Correlate!

Kromě toho se Katka snaží nalézt, kde jsou linky v USA důlěžité. Takže pomocí možnosti geografického mapování v nástroji Google Correlate se pokusí kliknout na „Porovnat státy ve Spojených státech“ v levém horním rohu nástroje Google Correlate.

Jak se ukazuje, „jak dělat linky“ je nejoblíbenější na jihu.

Otestujte se

Chcete-li srovnat zájem spotřebitelů o tom, jak se na dnešním trhu chovají,  co byste měli používat?

 
Správná odpověď jsou Google Trendy.

Shrnutí

Nyní, když máte nástroje, začíná tvrdá práce. Získání dat – „věda“ – a její formování do smysluplného vhledu je „umění“, které jen vy můžete udělat, a zatím neexistuje žádný kouzelný nástroj ani vzorec. Přesto doufáme, že tyto nástroje pomohou vaší spokojenosti se zákazníky přejít z „úspěšného, zkušeného, tvůrčího, Oregonského, nadšeného průzkumníka“ na „krásu narkomana z Louisiany, který potřebuje nový kartáč.“

Chcete-li se dozvědět více o těchto nástrojích, podívejte se na následující odkazy:

Průzkumy společnosti Google
Google Trendy
Náhledy nákupů Google
Correlate Google
Nástroje pro plánování Google

 

Pokračujte v Google Ads akademii

  1. Jak najít zákazníky ve vyhledávání
  2. Vyzkoušejte si Google vyhledávání
  3. Naučte se základy AdWords Google Ads (doporučeno)
  4. Zviditelníte své reklamy (doporučeno)
  5. Najdete správné řešení výkonu kampaní
  6. Sledujte konverze, abyste zlepšili výkon(doporučeno)
  7. Zavedete sledování konverzí webových stránek
  8. Pochopíte lépe své publikum (právě jste dočetli, pokračujte další lekcí)
  9. Oslovíte zákazníky správným cílením
  10. Vytvoříte efektivní textové reklamy
  11. Vylepšíte reklamy pomocí rozšíření (doporučeno)
  12. Pomůžete zákazníkům vás najít
  13. Zjistíte, co spouští vaše reklamy (doporučeno)
  14. Správně nastavíte kampaň ve vyhledávací síti (nejoblíbenější)
  15. Vyhodnotíte výkonnost kampaně
  16. Optimalizujete kampaň ve vyhledávací síti (doporučeno)
  17. Vyhnete se zamítnutím reklam
  18. Ochráníte svoji značku před parazity
5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Získejte nefér výhodu a ušetřete v Google nákupech až 20 %

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů