Ochranné známky: Google Ads 18/18

Zásady ochranných známek mohou být složité. V tomto dílu se dozvíte, co můžete udělat, pokud vaše reklamy budou zamítnuty pro problém s ochrannou známkou a jak požádat o autorizaci. Zde uvedené informace mají sloužit jako rychlá reference a měly by být zváženy v kontextu plné politiky ochranných známek. Více podrobností naleznete na odkazech na konci tohoto kurzu.

Co se dnes naučíte

  • Jak zjistit, proč byla vaše reklama zamítnuta nebo schválena v omezené kapacitě.
  • Proces autorizace ochranných známek a způsob, jakým mohou zásady inzerce a informační stránky ovlivnit vaše reklamy.
Ochranné známky

Joe má problém

Zdá se, že dostal e-mail o zamítnutí jeho reklam, kvůli porušení ochranných známek. Co to pro něj znamená? Jak to napraví?

Google používá ochranné známky, aby zamezil parazitování na značce, proto například nemůžete mít v reklamě některé známé brandy jako je Apple, Lenovo, Asus apod. Občas kontrolou Googlu nějaké reklama unikne a reklama se zobrazí.

Kde ověřit, že vám reklamy zamítli nebo porušujete podmínky jen z části?

Stav schválení vaší reklamy můžete zkontrolovat tak, že přejdete do Kampaně > Sestavy > Reklamy a kliknutím na kartu Reklamy zobrazíte všechny reklamy v této kampani. Reklama může být schválena, schválena (s omezením) nebo zamítnuta. Pokud je vaše reklama schválena, na vaší straně není nutná žádná akce.

Reklamy s omezením

Schváleno (s omezením)

Co to znamená? Vaše reklama je v současné době způsobilá ke spuštění v konkrétních zemích a je omezena jen v některých.

Co můžete udělat

  • Neuděláte nic a vaše reklama bude i nadále fungovat v zemích, pro které je aktuálně schválena.
  • Požádáte vlastníka ochranné známky o povolení používat ochrannou známku v zemích, kde si přejete.
  • Odstraníte ochrannou známku z reklamního textu.
Co dělat se zamítnutýma reklamama

Zamítnuto

Co to znamená? Vaše reklama byla odmítnuta pro používání ochranné známky.

Co můžete udělat

  • Odstraňte ochrannou známku z reklamy, aby mohla být znovu zkontrolována a spuštěna.
  • Upravte reklamu a vstupní stránku tak, aby vyhovovala zásadám.
  • Vyžádejte si oprávnění od vlastníka ochranné známky.

V následujících částech si prostudujeme, jak postupovat při každé z těchto možností.

Takže vaše reklama byla zamítnuta, co teď? V následujících třech kapitolách zkontrolujeme vaše možnosti, jak vaše reklamy znovu spustit.

Odeberte ochrannou známku z reklamy

Odebrání ochranné známky v Google Ads

Nejrychlejší způsob, jak spustit znovu svou reklamu, je odebrat ochrannou známku z reklamy. Jakmile reklamu uložíte, bude znovu zkontrolována a bude spuštěna, pokud nebudou nalezeny žádné další problémy se zásadami.

Požádejte o autorizaci ochranné známky

První krok ke schválení reklam

Budete muset najít vlastníka ochranné známky. Chcete-li získat přístup k kontaktním informacím vlastníka ochranné známky, vyplňte „Formulář žádosti o autorizaci třetí strany“ na konci tohoto kurzu za předpokladu, že v systému jsou aktualizované informace.

Druhý krok ke schválení reklam

Jakmile najdete správné kontaktní informace prostřednictvím formuláře nebo veřejných záznamů, obraťte se na vlastníka ochranné známky a požádejte o povolení k použitím ochranné známky. Po odeslání autorizačního formuláře by měl tým Google podpory tyto připomínky zkontrolovat do dvou pracovních dnů.

Třetí krok pro schválení reklam

Google podpora autorizuje váš účet Google Ads k používání ochranné známky. Jakmile to uděláte, budete muset své reklamy znovu odeslat, aby mohli znovu projít procesem kontroly. Chcete-li znovu odeslat své reklamy, podívejte se na článek „Oprava zamítnutých reklam“, připojený na konci tohoto článku.

Podívejte se, jak se zásady inzerce vztahují na vaše reklamy

Zásady pro prodejce a informační stránky umožňují používat výrazy chráněné ochrannou známkou bez výslovného povolení pro reklamu v konkrétních zemích, pokud splníte níže uvedené požadavky.

Prodejce

Chcete-li se kvalifikovat jako prodejce, musíte splnit tyto požadavky:

  • Vyhrazená vstupní stránka: vstupní stránka reklamy je primárně určena k prodeji (nebo zřetelnému usnadnění prodeje) zboží nebo služeb odpovídajících ochranné známce NEBO k prodeji komponent, náhradních dílů nebo kompatibilních produktů nebo služeb souvisejících se zbožím nebo službami odpovídajícími ochranné známky.
  • Způsob nákupu: Vstupní stránka musí jasně poskytovat způsob nákupu produktu nebo služeb.

NEBO

  • Informace na stránce: Na stránce musí být zobrazeny obchodní informace (například ceny nebo nabídky) o produktu nebo službách.

Informační stránky

Chcete-li se kvalifikovat jako informační stránka, musíte splnit tyto požadavky:

  • Vyhrazená vstupní stránka: Primárním účelem vstupní stránky reklamy musí být poskytnutí informací o zboží nebo službách odpovídajících ochranné známce.
  • Informace na stránce: Na stránce musí být uvedeny informativní údaje o zboží nebo službách odpovídajících ochranné známce.

Máte obavy z používání své ochranné známky v reklamním textu?

Pokud jste vlastníkem ochranné známky, přečtěte si článek „Nápověda pro vlastníky ochranných známek“, který je na konci tohoto článku, a zjistěte, jak společnost Google reaguje na stížnosti týkající se ochranných známek týkajících se používání ochranných známek v reklamním textu.

Zpátky k Joeovi

Podívejme se zpět na Joeho. Jeho cíli kampaně je prodej espressa LuxGrand, takže opravdu nemá možnost odstranit ochrannou známku – LuxGrand – ze svých reklam. Který z následujících způsobů může Joe udělat, aby znovu rozběhl své reklamy?

A) Smaže kampaň a začněte znovu.
B) Znovu odešlete kampaň ke kontrole.
C) Osloví společnost LuxGrand a požádá o povolení.
D) Upraví svou reklamu a vstupní stránku tak, aby vyhovovala zásadám prodejců a informačních stránek.

Správná odpověď: C,D.

TIP na závěr

Pozor na DSA kampaně a KW insertion. U jednoho klienta jsme dostali pěknou pokutu, že jsme omylem cílili na jeho brand. Přišla výzva od právníka a museli jsme zaplatit. Dávejte si pozor na to, co v reklamách použijete.

Shrnutí

Pokud narazíte na nesouhlas s ochrannou známkou, zapamatujte si pouze tři možnosti, které můžete udělat: odstranit ochrannou známku z reklamy, požádat o autorizaci nebo pochopit, jak se mohou zásady týkající se prodejců a informací vztahovat na vaše reklamy.

Odkazy

Mrzí vás, že už je s kurzem konec? Ještě se můžete těšit na ukázku otázek pro získání certifikátu z vyhledávacích kampaní 🙂

Pokračujte v Google Ads akademii

  1. Jak najít zákazníky ve vyhledávání
  2. Vyzkoušejte si Google vyhledávání
  3. Naučte se základy AdWords Google Ads (doporučeno)
  4. Zviditelníte své reklamy (doporučeno)
  5. Najdete správné řešení výkonu kampaní
  6. Sledujte konverze, abyste zlepšili výkon(doporučeno)
  7. Zavedete sledování konverzí webových stránek
  8. Pochopíte lépe své publikum
  9. Oslovíte zákazníky správným cílením
  10. Vytvoříte efektivní textové reklamy
  11. Vylepšíte reklamy pomocí rozšíření (doporučeno)
  12. Pomůžete zákazníkům vás najít
  13. Zjistíte, co spouští vaše reklamy (doporučeno)
  14. Správně nastavíte kampaň ve vyhledávací síti (nejoblíbenější)
  15. Vyhodnotíte výkonnost kampaně
  16. Optimalizujete kampaň ve vyhledávací síti (doporučeno)
  17. Vyhnete se zamítnutím reklam
  18. Ochráníte svoji značku před parazity (gratuluji dokončili jste kurz, nyní zkuste testové otázky)
5/5 - (2 votes)
Jiří Franěk
Jsem mladý marketingový nadšenec. Tvořím ziskové strategie s důrazem na SEO & PPC. Miluji výzvy a nové projekty, které posouvám o kus dopředu. Čelíte před nějakou výzvou? Napište mi, pomůžu vám.

Vyhazujete přes 60 % investic do marketingu do koše!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů