Zásady ochranných známek mohou být složité. V tomto dílu se dozvíte, co můžete udělat, pokud vaše reklamy budou zamítnuty pro problém s ochrannou známkou a jak požádat o autorizaci. Zde uvedené informace mají sloužit jako rychlá reference a měly by být zváženy v kontextu plné politiky ochranných známek. Více podrobností naleznete na odkazech na konci tohoto kurzu.
Joe má problém
Zdá se, že dostal e-mail o zamítnutí jeho reklam, kvůli porušení ochranných známek. Co to pro něj znamená? Jak to napraví?
Google používá ochranné známky, aby zamezil parazitování na značce, proto například nemůžete mít v reklamě některé známé brandy jako je Apple, Lenovo, Asus apod. Občas kontrolou Googlu nějaké reklama unikne a reklama se zobrazí.
Kde ověřit, že vám reklamy zamítli nebo porušujete podmínky jen z části?
Stav schválení vaší reklamy můžete zkontrolovat tak, že přejdete do Kampaně > Sestavy > Reklamy a kliknutím na kartu Reklamy zobrazíte všechny reklamy v této kampani. Reklama může být schválena, schválena (s omezením) nebo zamítnuta. Pokud je vaše reklama schválena, na vaší straně není nutná žádná akce.
Co to znamená? Vaše reklama je v současné době způsobilá ke spuštění v konkrétních zemích a je omezena jen v některých.
Co to znamená? Vaše reklama byla odmítnuta pro používání ochranné známky.
V následujících částech si prostudujeme, jak postupovat při každé z těchto možností.
Takže vaše reklama byla zamítnuta, co teď? V následujících třech kapitolách zkontrolujeme vaše možnosti, jak vaše reklamy znovu spustit.
Nejrychlejší způsob, jak spustit znovu svou reklamu, je odebrat ochrannou známku z reklamy. Jakmile reklamu uložíte, bude znovu zkontrolována a bude spuštěna, pokud nebudou nalezeny žádné další problémy se zásadami.
Budete muset najít vlastníka ochranné známky. Chcete-li získat přístup k kontaktním informacím vlastníka ochranné známky, vyplňte „Formulář žádosti o autorizaci třetí strany“ na konci tohoto kurzu za předpokladu, že v systému jsou aktualizované informace.
Jakmile najdete správné kontaktní informace prostřednictvím formuláře nebo veřejných záznamů, obraťte se na vlastníka ochranné známky a požádejte o povolení k použitím ochranné známky. Po odeslání autorizačního formuláře by měl tým Google podpory tyto připomínky zkontrolovat do dvou pracovních dnů.
Google podpora autorizuje váš účet Google Ads k používání ochranné známky. Jakmile to uděláte, budete muset své reklamy znovu odeslat, aby mohli znovu projít procesem kontroly. Chcete-li znovu odeslat své reklamy, podívejte se na článek „Oprava zamítnutých reklam“, připojený na konci tohoto článku.
Zásady pro prodejce a informační stránky umožňují používat výrazy chráněné ochrannou známkou bez výslovného povolení pro reklamu v konkrétních zemích, pokud splníte níže uvedené požadavky.
Prodejce
Chcete-li se kvalifikovat jako prodejce, musíte splnit tyto požadavky:
NEBO
Informační stránky
Chcete-li se kvalifikovat jako informační stránka, musíte splnit tyto požadavky:
Pokud jste vlastníkem ochranné známky, přečtěte si článek „Nápověda pro vlastníky ochranných známek“, který je na konci tohoto článku, a zjistěte, jak společnost Google reaguje na stížnosti týkající se ochranných známek týkajících se používání ochranných známek v reklamním textu.
Zpátky k Joeovi
Podívejme se zpět na Joeho. Jeho cíli kampaně je prodej espressa LuxGrand, takže opravdu nemá možnost odstranit ochrannou známku – LuxGrand – ze svých reklam. Který z následujících způsobů může Joe udělat, aby znovu rozběhl své reklamy?
A) Smaže kampaň a začněte znovu.
B) Znovu odešlete kampaň ke kontrole.
C) Osloví společnost LuxGrand a požádá o povolení.
D) Upraví svou reklamu a vstupní stránku tak, aby vyhovovala zásadám prodejců a informačních stránek.
Správná odpověď: C,D.
Pozor na DSA kampaně a KW insertion. U jednoho klienta jsme dostali pěknou pokutu, že jsme omylem cílili na jeho brand. Přišla výzva od právníka a museli jsme zaplatit. Dávejte si pozor na to, co v reklamách použijete.
Pokud narazíte na nesouhlas s ochrannou známkou, zapamatujte si pouze tři možnosti, které můžete udělat: odstranit ochrannou známku z reklamy, požádat o autorizaci nebo pochopit, jak se mohou zásady týkající se prodejců a informací vztahovat na vaše reklamy.
Mrzí vás, že už je s kurzem konec? Ještě se můžete těšit na ukázku otázek pro získání certifikátu z vyhledávacích kampaní 🙂